Alla inlägg under maj 2008

Av mamman - 16 maj 2008 13:46

Just nu tvättar jag nya gardiner till grabbens rum. Jag måste erkänna att det är ett år sen jag köpte dem och de har fått ligga och invänta renoveringen av grabbens rum, men som tidsfördriv i väntan på att telefonen skall ringa tänkte jag sy dessa till honom.


Lite uppmärksamhet nu när vi tänker mycket på samtalet och det hamstras en hel del både begagnat och nytt men mesta dels begagnat/lånat eftersom utgången är ganska ovisst fortfarande. 


I alla fall skall han få gardiner, lampor, både vid sängen och fönstret, till taket har han redan och så skall han också få sängkläder, allt i Spider-man.


Hoppas han blir glad

Av mamman - 16 maj 2008 13:39

Av mamman - 16 maj 2008 13:30

I all denna villervalla så har jag glömt att berätta att mannen är skada och sjukskriven månaden ut. Armen/axeln har fått sig en hel del stryk och senan har blivet skadad.

 

Mannen älska Ishockey och just nu känner han sig som en hockeyspelare då detta är en mycket vanlig skada just inom ishockey. Tänk så lite som får män att känna sig som landshjältar.

 

Problemet i det hela är, förutom smärtan och skadan i sig själv, att mannen är egenföretagare inom ett hantverksyrke och det är hans bästa arm/axel som är dålig. Företaget kostar ju en del även när det står still och när inga intäkter kommer in så blir det VI som får betala. Innan man har riktigt koll på hur alla försäkringar faller ut så är det lite ovisst med det ekonomiska. När han sen då är ”frisk” och kan börja jobba så har han extremt mycket att ta igen, om han inte kan leja ut några jobb till någon annan och undertiden måste han säga NEJ till nya jobb och det  är och känns inte bra

 

Läkaren log mot honom och sa att du får räkna med en konvalescens på ca 5 veckor eventuellt mera och det kommer att dröja hela sommaren igenom innan axeln känns bra igen.


”SVÄLJER och ser pengarna flyga”.


Kanske finns det en mening med detta också i allt som händer, men ganska onödigt tycker jag.
Av mamman - 15 maj 2008 15:18


Av mamman - 14 maj 2008 16:12

I dag har jag fått en ny mobiltelefon utav min man, jag älskar honom.

 

Jag har länge behövt en ny telefon, batteriet varar inte så länge och dessutom är det en super gammal modell, en Nokia 3310. Ni förstår kanske nu att jag behövde en ny.

 

Åt andra sidan var det i den jag hoppades få barnbesked när det gällde grabben men det var mannen som tog emot det.

 

I dag har jag alltså fått en ny, en Nokia 6131, en svart och jag tycker den är så himla snygg.

 

Tack älskling för min nya Nokia.

Av mamman - 13 maj 2008 09:56


Ovido - Quiz & Flashcards