Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av mamman - 24 oktober 2008 10:19

Jag har huvudvärk och ont i ögonen. Jag har ett konstigt tryck på ögonen bakifrån, det känns jobbigt. Undrans om det är migrän på gång. 


I dag är det grått och trist väder ute. Jag behöver gå till mataffären och inhandla några småsaker men hittar ingen energi till att klä in både mig själv och Litens vagn med regnskydd. Jag väntar nog in maken och cyklar själv i väg sen. Då får jag tid på mig att tänka ut vad jag skall ha med i min matsäck till i morgon.

 

För första gången i mitt liv skall jag i morgon stå på loppis och försöka sälja av lite prylar och kläder. Förhoppningsvis får jag in så mycket så jag kan betala platspriset. Vi är oftast en familj med slit och släng filosofin. Orkar inte riktigt med det där att sälja. Det tar tid och när vi vill bli av med något så vill vi det NU, det skall bli tomt på platsen där sakerna har stått, omgående. Dålig planering säger kanske andra.

 

Jag har lyckats få till det där med Blocket. Har annons ute på både bokhylla och sängar. Snart kommer på vitvaror också. Kanske kan man få in några kronor. Det är fattigt att vara hemma med barn :-)

Ovido - Quiz & Flashcards