Alla inlägg den 11 november 2008

Av mamman - 11 november 2008 14:17

I går hittade jag gamla ljusstakar i nysilver, säkert så där 20-30 år gamla. I dag är det ju modernt med silver ljusstakar, men är det bara i nytappning eller fungerar dessa gamla? I Jul får de allt göra det, fast då skall det bli röda ljus.


Jag har letat i många affärer efter röda julstjärnor att hänga i fönsterna. Min önskan har varit att hitta en större modell till vardagsrummet och en mindre till köksfönstret. Det finns en uppsjö utav julstjärnor att hänga, men inte i den röda färgen. Så hittade jag då först i en lampaffär men färgen och mönstret tilltalade mig inte. Tänk att det skall vara så svårt. Till slut hittade jag en röd julstjärna med härlig röd färg, lite guld och ett tilltalande mönster, det fanns dock bara en storlek. Så det får bli samma storlek på dem båda.

 

Har letat efter jul tyg men inte det i heller har jag hittat. Jag är mode mässigt lite sen utav mig. Allt skall vara champagne, vitt, svart eller grått. För mig är julen röd, eventuellt lite guld också. Som reserv har jag haft gardiner från Jotex katalogen. I dag måste jag ringa dem för jag brukar ha otur, kanske är de redan slut. Då blir det kris, Jul kris.


Ovido - Quiz & Flashcards