Alla inlägg den 17 november 2008

Av mamman - 17 november 2008 19:22

Något har hänt…. 


Jag undrar vad det är. Polisen har varit här i gatan. Ännu kan jag inte berätta vad djungeltelegrafen har berättat. Men det är inte trevligt. Vi är lite oroliga. Vi undrar klart vad vi kan göra åt saken.

 

Ush jag får gås hud när jag tänker på det.

Av mamman - 17 november 2008 14:49

Japp så tittade jag då i påsen från Jotex och inser att jag än en gång blivet lurad eller... Hur har de fått till dess underbart röda och guldiga färger i katalogen när Jutevävens färger är trist i verkligheten? Vilka lampor använder de? Kan jag få tag på sådana innan Jul? Dessutom har maken och jag hängt gardinstängerna en decimeter för långt ner än vad gardinerna troligen över lag är långa – vårt eget fel. Nu får det bli dessa gardiner det kan inte hjälpas, jag har inte tid och ork att springa flera runder och leta.

 

Medan Liten sov fixade jag en del här inne och ute var det regn med en del små hagel, vilken tur vi har tak över entrén så att Liten kunde sova där i vagnen och få frisk luft. Så blev det vällingstund, lunch för mig och då kom faktiskt solen fram. Vad som mer kom fram var damm. Det cirkulerade damm i luften, det låg damm på diskbänken, det fanns damm på…….. och så var fönstrena väldig smutsiga. Solens strålar fick mig på gott humör och jag beslutade mig för att putsa fönstrena utvändigt. Jag plockade på Liten sin overall igen och så tog vi fram grabbens paraply sulky som fortfarande ibland används när vi skall vara borta, men på gång avstånd hemifrån, till mörkret och tröttheten infinner sig. Här selade jag Liten med en rejäl filt om sig och ställde Liten på terrassen där jag själv skulle vara. Efter två fönster började Liten protestera och efter tre fönster var det riktigt kris. En runda till brevlådan fick tyst på Liten, jag fick hjärtklappning och så försökte vi oss på ett fönster till, sen fick jag ge upp. Liten åkte in och under sitt babygym och jag tog sista fönstret, plockade undan, sms:ade till maken och vaggade Liten till sömns.

 

Nu njuter jag av en kopp kaffe och reklam shoppar från mys fåtöljen som kommit fram ur renoverings gömmorna. Jag hade glömt hur gudomligt mysigt det var att sitta här i stolen. Efter jul skall jag fixa till lite djungel omkring mig, men vi skall ha riktig julgran i år och vågar inte chansa att mina djungelväxter klara granen, om de nu mot förmodan klarar mig :-). För övrigt måste jag få till det här med växter i mitt hem, jag har inte en enda växt för tillfället. Nu när hemmet börjar bli i ordning så kanske lusten kring blommor kommer tillbaka.

Av mamman - 17 november 2008 10:42

Liten sover ute under tak, jag har läst dagens Metro och nu skall jag kolla in Jotex beställningen som vi varit och hämtat under dagens morgon promenad.

Av mamman - 17 november 2008 10:36

Jag gick aldrig till brevlådan, det gjorde maken, men jag fick ta emot posten innanför dörren innan jag han värja mig för eventuella hemskheter.


Där fanns inga hemskheter med bland reklamen och posten.

Ovido - Quiz & Flashcards