Alla inlägg den 11 februari 2008

Av mamman - 11 februari 2008 19:46

...i ett tidigare inlägg.


Jo för i helgen har jag tvingat mig ut på min runda både lördag och söndag. En timmes trampande, samma runda som tidigare och nu blev det båda dagarna vars ca 5000 steg och jag börjar tro på min stegräknare igen.

 

Kanske är det så att jag tar olika stora steg och det måste var det som gör att den räknar olika.

Av mamman - 11 februari 2008 19:44

Jag är inte helt överens med min vikt men just nu står jag still, jag går inte upp – det är ju bra. Just nu undrar jag var jag skall hitta motivationen för att helhjärtat gå in för att försöka förändra mina vanor så att jag både kan gå ner i vikt och sen hålla den nya vikten.

 

Magsäcken måste minska i omfång, jag tar alldeles för stora portioner i kombination med för lite rörelse – det är bara att inse.

 

Mitt BMI = 24 – normal vikt

Önske BMI = 20 – normal vikt

 Normal vikt = 18,5 – 24,9
Av mamman - 11 februari 2008 19:00

I dag har jag tillbringat flera timmar framför datorn som absolut inte ville som jag ville. Ibland känns det som om jag inte kan något alls när det gäller datorer, beroende på vem jag frågar så får jag olika svar angående mina kunskaper.

 

Min mor, pensionär, kan ju ännu mindre än vad jag kan så där får man springa i all oändlighet för att hjälpa henne. Tur hon inte kan så mycket för det är inte så värst svåra saker att ordna till.

 

Jo i dag skulle jag flytta över våra hemmafilmade videos till dator, behöver snart kunna filma igen. Tre st skivor med vardera två sidor – alltså sex sidor skulle över till datorn. Jag vet inte hur många gånger jag fixat detta tidigare men i dag var det som om allt jävlades med mig – som jag kämpade.

 

Datorn hittade inte filerna på skivan i videokameran. Fram med bruksanvisningen och där i texten hittade jag något som jag inte visste.

 

Jag har använt USB kabeln till min MP3 spelare och det skulle man visst inte göra. Efter att ha bytt USB uttag och stängt av datorn på power knappen så löste det sig. Just nu är sista sidan på gång i datorn.

 

Tur man har två datorer.

Av mamman - 11 februari 2008 18:59

I helgen var det spackel och slipning utav vardagsrummet som var prioritering hemma hos oss. I den nya delen utav vardagsrummet fanns ett gipstak – helt slätt, i gamla delen utav vardagsrummet fanns ett gipstak – med skarvar, i köket som är upp öppnat med vardagsrummet fanns ett gipstak – helt slätt och ni förstår ju säkert hur fult det är med olika tak. Mannen är super duktig på att spackla, så han har fått stå sträckt mot taket hela helgen, först spackla alla skarvar och övergångar, sen spackla med väv remsa och så spackla ännu en gång. Sen slipa allt så det blev lika spegelglatt som i den nya delen.

 

De gamla tapetskarvarna är också spacklade och slipade.

 

Snart skall vi måla väggarna i samma kulör som tapeterna sen kommer att vara i. Ett lite knep dels för att ta bort ränderna från den gamla tapeten och skulle man vid tapetseringen inte få skarven helt tät så lyser inget igenom från bakifrån.

 

Vi skall också riva en del från köket, så att det taket blir helt fint och likt vardagsrummets tak, men det kommer i framtiden, om så där 2 veckor.

 

Grabben måste också få sin tid av oss.

Ovido - Quiz & Flashcards