Alla inlägg den 12 februari 2008

Av mamman - 12 februari 2008 15:31

Tänk att vara fem år och tycka att damm är livet!!

I dag hittade grabben rejält med damm under ett skåp vi har i ena hallen och det skulle fram, allt skulle fram. Han plockade fram olika svärd och andra långa leksaker för att kunna komma åt dammet under skåpet och få fram det.

 

Själv skämdes jag, att jag har det så dammigt i mitt hem. Åt andra sidan så ÄR vissa möbler väldigt svåra att komma under, eller så är det så trångt runt om kring så även den smidigaste dammsugaren inte kan kommit till. Ja ja nu ordnade grabben det åt mig.

 

Han kunde välja mellan två dammsugare, en vanlig stor dammsugare med sladd, slang och "dammsugarklumpen" och så då min lilla Ergorapido från Elextrolux som vi har lätt tillgänglig i entrén, men nä han skulle ut med den stora och vispa slang och sladd vid spegeldörrar, speglar och fullt av möbler. Jag har min dator hörna precis ivägen för hans framfart med dammsugaren och jag fick hålla i kaffekopp, papper och böcke - det heter visst organiserad röra det jag har på skrivbordet.

 

Jag längtar något så fruktansvärt till när mitt Office blir klart och jag får äran att flytta från den här utsatta platsen sidan om grabbens lekrum.

 

I alla fall så blev det städat under skåpet – alltid något.

Ovido - Quiz & Flashcards