Alla inlägg den 13 mars 2008

Av mamman - 13 mars 2008 13:34

Jo jag gläds fortfarande med familjen som har fått barnbesked. Vårt eget barnbesked då vi väntade på grabben gör sig på mind igen. Det glömmer jag aldrig, vet exakt hur, var och när jag tog emot det underbara beskedet från min man.

 

Så det var med lättare steg jag följde grabben till dagis idag. Det är rena sörjan runt dagis, de försöker renovera utemiljön. När det är färdigt är det ett jätte lyft för barnen men undertiden är det katastrof och som pricken över i så får inte vår grabben leka där när det är färdigt för då har han flyttat till skolan – F klassen.

 

Jag har i dag också vallat min stegräknare, börjar bli jätte duktig på det och får till allt mellan 6000 – 10000 steg om dagen. Några dagar har jag kommit upp i 12000 men de är ännu så länge få, men jag kämpar på att få flera dagar mot 10000 steg. På väg i dag stannade jag en stund på vårt inomhus bad och solade i 20 minuter, försöker behålla färgen jag fick utomlands.

 

Nu skall jag snart hämta hem min underbare grabb och vi har lovat pappa att riva upp golvet i stora rummet och jag fick lova grabben att inte själv göra det, han skulle vara med.

 

Nästa vecka är det Påsk och vi börjar förbereda lite här hemma i den mån det går. Några gula mini rosor i små svarta krukor välkomnar oss nu i hallen och påskriset är inne och skall få sina fjädrar och ägg i helgen. Vi börjar också planera lite för kommande träffar med vänner.

Ovido - Quiz & Flashcards