Alla inlägg den 29 mars 2008

Av mamman - 29 mars 2008 23:02

Nja inte riktigt men det kunde gått väldigt illa.


Min potatisgratäng var färdig i ugnen och skulle ut på bordet. Av någon underlig anledning höll jag samtidigt koll på vad grabben och hans kompis gjorde, så jag hade inte full koll på gratängen.


Vad som riktigt hände vet jag inte men rätt som det var kände jag att formen höll på att glida ur mina händer och jag ur grytlapparna, snart hade jag gratäng med kokande grädde på händerna, golvet, stols dynan och på skjortan. Mitt grepp om gratängformen hade jag tappat och lyckats rädda men samtidigt brände jag mig så in i attan på tummen.


Vi hade tur, vi fick potatisgratäng till fläskfilen.


Det gör något så fruktansvärt ont nu så fort jag skall använda tummen, min högra dessutom och jag är högerhänt och använder den till mycket.


Hoppas det går fort över.

Ovido - Quiz & Flashcards