Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Loppis, köket och Tingsrätten

Av mamman - 28 oktober 2008 10:40

Loppisen gick över förväntan. Upp i ottan, bilen var fullastad ändan upp i taket. Vi valde en plats att stå på och snart hade vi plockat ut våra saker från bilen och innan vi riktigt hunnit med så hade vi fått sålt lite av de översta sakerna ifrån påsarna och kartongerna. Ficklamps beklädda entusiaster nästan slet och rev bland våra saker. Det var en upplevelse där på loppisen. En ny upplevelse för mig. När jag kom hem räkna jag i hop mina pengar och vinsten blev någonstans mellan 900-1000 kronor. Inte så illa eller hur? Saker som jag normalt annars bara brukar slänga på tippen.

 

Köket är näst intill färdigt. Någon list här och där är nog det som är kvar för mannens del. För min egen del är det lite till som skall packas in i skåpen, några låd avdelare, bestick lådor och kas skydd (halkskydd) som skall på plats. Massor med dekorationer eller kanske lite så där blommor, handdukar, grytlappar, bordstabletter mm som också är kvar men det får ta sin lilla tid innan det är klart. I COLORAMAs senaste broschyr fick jag en idé som jag kanske kommer att använda mig utav. Köket som dom visar har ett urverk uppsatt på fläkt skåpet, urverket på insidan och visarna på utsidan utav dörren. Det skulle bli en bra placering och användning utav skåpet som annars inte får någon direkt funktion, då fläkten tar hela skåpet invändigt. Men men men hur blir det med stekfett på visarna? Det måste jag fundera vidare på. Annars har jag en vägg till att kanske använda mig utav. En täckskiva på kylen eller rättare sagt på ovanskåpet över kylen. Fast där blir det kanske liiite högt upp. Jag har också lite problem med var handdukarna skall hänga. Vill inte ha dem framme men ändå väldigt nära vasken, det är ju oftast där man behöver en handduk. Vi får se, sådär om någon vecka.

 

Tingsrätten har inte hört av sig. Inte via telefon. Inte via brev. Inte via socialen. Inte via något annat sätt i heller. Vi väntar och väntar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamman - 3 maj 2010 13:06

Ja så tog jag mig in på denna bloggen igen och trott om du vill men faktum är att det finns en del som är här inne o kikar lite då o då, trotts att jag inte skriver något längre i denna bloggen   Vill du läsa om mig, min vardag och min väg till m...

Av mamman - 12 november 2009 12:08

Det är fantastiskt att se.....nästan var dag den här månaden har det varit 10 och flera besökare. Det fantastiska är att så många återkommer trotts att jag inte bloggar på denna adressen mera.   Jag hoppas ni alla hittar till min nuvarande adress...

Av mamman - 14 september 2009 09:51

Jag fortsätter att fundera på om jag skall komma tillbaka till gamla bloggagratis. Har ju inte känt mig riktigt hemma på wordpress sedan jag flyttade. Tankarna går nu till om jag skall förändra mig till en blogg med enbart text och inga bilder. Genom...

Av mamman - 13 september 2009 18:41

Som vanligt är jag snabb på att dömma. De låsta inläggen låser sig ganska så snabbt igen. Kanske redan efter att jag loggat ut från bloggplatsen. Det var ju bra. ...

Sur

Av mamman - 11 september 2009 11:34

Blir lite sur när jag testar lösenordsskyddet. När jag en gång har låst upp lösenordsskyddet är det upplåst när jag nästa gång går in på min sida. Jag kan inte se att det är ett låst inlägg när jag en gång har öppnat det. När nästa låsta inlägg ska...

Ovido - Quiz & Flashcards