Alla inlägg den 4 december 2008

Av mamman - 4 december 2008 11:06

I morse tog jag det för lugnt. Jag satte mig vid symaskinen efter att grabben och maken gått till sina respektive dags sysslor, Liten låg på golvet i baby gymmet precis nedan för mig. Jag syr på mina röda kuddar till sovrummet. Det skall bli skönt när de är färdiga. Då är det dags att gå på ett par gardiner som troligen skall hänga i entrén eller i mitt arbetsrum, är fortfarande lite osäker. 


När liten fått förmiddags fika serverad och en ny blöja var det dags för Liten att inta sängen för en stund. Jag började så smått göra vid mig när jag kom på att jag var tvungen att fylla i hen hel drös med dokument, några skall kopieras (lagom när vår kopiator är trasig), några skall sändas med post, några måste ringas om och annat (inga dokument) skall handlas. Det var alltså dags att sno sig en del. Jag ville ha det gjort innan middag men det är ju inte ens lönt att tänka på längre, för snart är det dags för Liten att vaknar och då skall Liten ha middag.

 

När jag nu tittar ut så har vinter solen försvunnit bakom de tunga och mörka molnen och jag börjar bli lite orolig för vad dessa moln tar med sig in över oss. Jag bara måste ut för att fixa mina dokument och annat som måste handlas.

 

I kväll skall jag försöka lura grabben till att fixa apelsiner med hela kryddnejlikan i och med rött sidenband, för att hänga i fönstren. Ville hinna med att baka stora hjärtformade pepparkakor med glasyr texten God Jul, även de till fönstren och innan Lördag, undrans om vi hinner.

 

I morgon är min tanke att jag skall ta mig till City för att shoppa ett par byxor till en tröja jag köpt för en vecka sedan, jag tänkte köpa några Julstjärnor i mini variant till entré fönstret och eventuellt även till köksbordet, det är så fint när man dukar upp att det står blommor och ljus blandat, jag behöver en duk till mitt stora bord, jag har en födelsedags present att köpa, några enstaka julklappar att fixa och så ville jag bara ut i största allmänhet. Hoppas jag kommer i väg i morgon, vi får se hur vädret utvecklar sig, i kväll skall det bli minusgrader.

 

Dags att börja jobba.

Ovido - Quiz & Flashcards