Alla inlägg den 25 december 2008

Av mamman - 25 december 2008 22:20

I dag fick jag veta att brodern som varit otrogen mot sin fru med hennes arbetskamrat, har varit otrogen mot arbetskamraten med gamla frun. 


Efter flera månaders försök till hoplappning och massor med otrohet flyttade då frun ut från huset och långt härifrån. Brodern hade det super bra som kunde vara med ex fruns arbetskamrat men bäst blev det när han kunde åka till ex frun mellan varven. Det beslutades att ex frun skulle flytta in igen. Vilket resulterade i depression och nya otrogenheter med fruns arbetskamrat. Så flyttade ex frun igen. Brodern levde som bäst igen då han hade båda och rådde om sig själv och sina barn med ex frun. Så flyttade då ex frun från stan och snart hade arbetskamraten flyttat in. Nu 6 månader senare har arbetskamraten flyttat ut snabbaren än…. och i Jul har ex frun firat Jul med brodern. Nu undrar jag när hon flyttar in igen. 


Det jobbigaste utav allt är att det finns barn inblandade. Inte små men inte heller stora och i en väldig känslig ålder för att välja fel väg här i livet och det är inte svårt med den otryggheten detta liv som pappa lever måste skapa för barnen.

Av mamman - 25 december 2008 22:10

I går tittade vi så där lite halvt om halvt på Tomten är far till alla barnen. En Svensk familje film som är barntillåten från 7 år. Ok grabben är inte 7 år så det var väl vi som brast där men vad hade detta ena år gjort? Jag menar det språket? Ett riktigt knu… Det passade inte ens en del utav skådespelarna att säga så. Vad sa dom till tösen som var vegan? Vilket sprit intag hade de? Vad ger allt detta för tankar hos alla barnen? 


När sen det börjades diskuteras om att adopterade och egentillverkade ungar, jag då såg vi ingen annan utväg än slå över till något annat program. Jag tycker grabben är för liten för att konfronteras med sådana uttal i filmer. Han hade varit för liten även om han hade varit 7 år. Jag tycker det är vidrigt att SVT kan sända sådana filmer. Det känns nästan lite…….

Av mamman - 25 december 2008 21:24

Maken konfronterade grannen i går angående den bortkastade posten. Den förväntande reaktionen uteblev eller?? 


I dag kom i alla fall frun in till oss. Det var jag som fick ta emot henne samtidigt som jag frågar maken en sista gång om han verkligen har pratat med dem. 


När jag öppnar dörren har hon hört mig

–        Jasså du vill inte prata med mig annars!!??

–        ÄÄÄHHMMN Njanej 


Maken kommer också, fortfarande märkt utav sjukdom. Hon har en flaska vin i handen. När hon överräcker den känns det lite (usch mycket) pinsamt. 

-         Kan du inte ta den med dig igen, försöker jag?

-         Näää varför det säger hon med ett stort leende på läpparna.

-         Det här var ju lite häftigt. Nu har vi något att prata om, snacka i      kvarteret. 


Kunde vi inte ha byggt in en fall lucka just där i hallen där jag stod så jag kunde komma bort från allt just i den sekunden!?? Något att tänka på till nästa bygge kanske.

Av mamman - 25 december 2008 21:14

…men kanske bättre med God fortsättning. 


Det var inte min mening att inte önska alla mina läsare en God Jul det mest bara blev så. Jag var fullt upptagen med annat, som att krama toalettstolen eller spannen, ligga och skaka av frossa i sängen, åma mig för mage, kropps och huvud ont.

 

Maken låg i sängen bredvid med samma smärtor men han försökte även kväva toalettstolen med baken.

 

Liten använde blöjan, åt lite mindre än brukligt (skadar egentligen inte) men hade ett humör som oftast på topp.

 

Grabben var väl den som kom hem med det och hade sitt innan Berlin resan även om vi då inte förstod vad det var.

 

Julmaten, glöggen, kakorna, godiset är kvar i kylen eller skåpen nästan orört och allt det där stämningsfulla med Julen var som bortblåst. Vi försökte lite med Tomte som kom och lite lite Jul mat, som vars en prinskorv, köttbulle, en liten bit ogriljerad skinka och Julmust att försöka skölja ned det ”hela” med.

 

Nej jag kan inte påstå att detta var den bästa julen vi haft. I dag har jag i alla fall varit något igång, diskat, kokt ur vällingflaskor, tvättat tvätt, lagat mat, spelat spel med grabben, varit ute under en halvtimme och gungat med barnen och ätit lite MoM kulor……Mmmmmm smasken tills jag började må illa igen. Ska kanske inte skylla på influensan där.

Ovido - Quiz & Flashcards