Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Förälskelse

Av mamman - 26 december 2008 19:50

Maken och jag har förälskat oss igen. Jo det är sant. Sånt händer. Då och då. Jag drömmer härliga drömmar. Det gör han också. Mmmmm Det är härligt att vara nyförälskad. Samtidigt är det svårt. När man inte kan…. när man verkligen vill. När man är suuuugen.

 

I Husvagn och Campings senaste nummer berättar dom om denna helt underbara husvagn. Kolla på bilderna.



Ser ni rymden i husvagnen. Sängen skjuter man in 20-30 cm under dag tid och skjuter ut för natten. Stora fönster, takfönster och all detta ljus, det är mumma för mina ögon. Dessutom är den så härligt modern invändigt. Det är lite sent att önska sig den av Tomten va????





Otrolig plats för ungar. Den nedre sängen i våningssängen går att fälla upp och vips är ytan ännu större. Tänk vad mina ungar kunde busa runt på den platsen. Det är mumma för barn och deras föräldrar.



Ja så var det då utvändigt. Den är 9.08 meter lång och det är långt. Den är nästan en meter längre än den vi har i dag och redan det är långt. Stora fönster är ett härligt ljus insläpp men det släpper in Italiens sommar värme och Sveriges vinter kyla. Det är inte mumma.





Texten nedan (och några bilder) kommer från Dethleffs egen hemsida.


bredd 250 cm

påbyggnadslängd 791 cm

total längd 908 cm

höjd 256 cm

A-mått 1200 cm

mått i körfärdigt tillstånd* 1708 kg

tekn. tillåten totalvikt 1850 kg

lastförmåga 148 kg 

möjlig tillåten totalvikt 2500 C kg

liggyta front 231x153/143 cm

liggyta sida 202x143/128 cm

liggyta alternativ 192x104/68/50 cm

liggyta bakända 2x 180x70 cm

dubbelsäng 

våningssängar 

sovplatser  

chassi BPW 

boogieaxel 

stabilisatorkoppling 

uppvärmning S 5002 

kylskåpskapacitet 175 l

därav fryskapacitet 31 l

vattenförråd 38 l

spillvattentank volym 22 l

omvandlar 400 W uttag 230 V 4 

planritning

Enligt EU-kungörelse 92/21 Eu och EN 1646-2 anges de nya regler med hänvisning till motorfordonets vikt. Husbilens tidigare s.k tjänstevikt (fordonets egenvikt + förare samt bränsle) ersätts nu av den nya beteckningen „vikt i kör-klart tillstånd“. Denna vikt innehåller därtill följande grundutrustning som fylld färskvattentank, 2 x 11 kg till 90% fyllda gasolflaskor samt 230V kabelvinda.Fotnot: Det kan existera skillnader i Euro-priser i Europa. Dessa pris-skillnader kan uppstå med tanke på skillnader i punktskatter, avgifter och mervärdesskatt, samt de olika ländernas nationella krav på standardutrustning.


Det stora problemet är att husvagnen kostar ca 280 000 Skr och om man vill ha en del annan utrustning (vilket man vill) till så är man kanske uppe i ca 380 000 Skr. Det är mycket pengar. Fy bubblan vad mycket det är.


Här en länk, till mitt tidigare blogg inlägg om nuvarande husvagnen.  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamman - 3 maj 2010 13:06

Ja så tog jag mig in på denna bloggen igen och trott om du vill men faktum är att det finns en del som är här inne o kikar lite då o då, trotts att jag inte skriver något längre i denna bloggen   Vill du läsa om mig, min vardag och min väg till m...

Av mamman - 12 november 2009 12:08

Det är fantastiskt att se.....nästan var dag den här månaden har det varit 10 och flera besökare. Det fantastiska är att så många återkommer trotts att jag inte bloggar på denna adressen mera.   Jag hoppas ni alla hittar till min nuvarande adress...

Av mamman - 14 september 2009 09:51

Jag fortsätter att fundera på om jag skall komma tillbaka till gamla bloggagratis. Har ju inte känt mig riktigt hemma på wordpress sedan jag flyttade. Tankarna går nu till om jag skall förändra mig till en blogg med enbart text och inga bilder. Genom...

Av mamman - 13 september 2009 18:41

Som vanligt är jag snabb på att dömma. De låsta inläggen låser sig ganska så snabbt igen. Kanske redan efter att jag loggat ut från bloggplatsen. Det var ju bra. ...

Sur

Av mamman - 11 september 2009 11:34

Blir lite sur när jag testar lösenordsskyddet. När jag en gång har låst upp lösenordsskyddet är det upplåst när jag nästa gång går in på min sida. Jag kan inte se att det är ett låst inlägg när jag en gång har öppnat det. När nästa låsta inlägg ska...

Ovido - Quiz & Flashcards