Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Babyönskan

Av mamman - 30 december 2008 21:27

Så lyder rubriken på min blogg. Den 6 januari 2008 började jag blogga om vår väntan av barn nr 2. Väntan hade pågått redan från januari 2006 men av olika anledningar kunde vi inte sända våra handlingar förrän i december 2006, så under ett och ett halvt år hade vi aktivt väntat på barn nr 2 från ett specifikt land i Asien. Vi viste att väntan skulle bli lång, mycket lång och mycket längre än vad vi kunde tänka oss från början. Vi inrättade oss efter rådande omständigheter och försökte bli färdig med huset som vi börjat bygga till och skulle renovera totalt invändigt för att vara färdig när barn nr 2 skulle anlända. Det skulle bli klart i lugn o ro. Vi skulle ha tid för grabben, som redan kommit till oss, trots det intensiva arbetet med bygget. Det kändes trotts allt bra. 


När jag skrev rubriken på bloggen hade jag ingen aning om vad som komma skulle – när har man det egentligen? Ett barn från Asien skulle naturligtvis inte vara en baby men i mina ögon, som tagit emot grabben, skulle det i jämförelsevis var en baby. Så mycket mindre. Enligt utsago brukar det komma bilder på barnen lite då och då, det betyder att vi skulle ha haft bilder på barn nr 2 från en liten baby tills den dagen vi skulle hämta barnet – något som vi inte har på grabben. Tyvärr.

 

Att det verkligen skulle bli en baby, en riktigt liten baby, en riktigt nyfödd liten baby, kunde jag inte ens i min vildaste fantasi tro på. Jag tänkte aldrig i de banorna. Det var helt onåbart. Det fans inte ens som en möjlighet. Men ibland, bara ibland, kan även en adoptant ha tur och få vara med från den allra första ljuva tiden.

 

För alla mina läsare, som likt mig får går den långa vägen för att bli förälder, hoppas jag att År 2009 betyder stor förändring i adoptionsvärlden. Att barnen snabbare blir aktuella för internationell adoption, vilket skulle ge plats för flera barn på barnhemmen. Att handläggningstiderna kommer att gå fortare för att sammanföra barnen med sina nya föräldrar. Att kraven mildras något från givarländerna på adoptivföräldrarna och så mycket annat.

 

Ha en riktig trevlig sista dag 2008 och ett riktigt Gott Nytt År.

 
 
Ingen bild

en besökare

30 december 2008 21:57

Jag är så glad för er skull att 2008 hade en sådan glad överraskning i beredskap åt er! Hoppas innerligt att 2009 fortsätter lika positivt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamman - 3 maj 2010 13:06

Ja så tog jag mig in på denna bloggen igen och trott om du vill men faktum är att det finns en del som är här inne o kikar lite då o då, trotts att jag inte skriver något längre i denna bloggen   Vill du läsa om mig, min vardag och min väg till m...

Av mamman - 12 november 2009 12:08

Det är fantastiskt att se.....nästan var dag den här månaden har det varit 10 och flera besökare. Det fantastiska är att så många återkommer trotts att jag inte bloggar på denna adressen mera.   Jag hoppas ni alla hittar till min nuvarande adress...

Av mamman - 14 september 2009 09:51

Jag fortsätter att fundera på om jag skall komma tillbaka till gamla bloggagratis. Har ju inte känt mig riktigt hemma på wordpress sedan jag flyttade. Tankarna går nu till om jag skall förändra mig till en blogg med enbart text och inga bilder. Genom...

Av mamman - 13 september 2009 18:41

Som vanligt är jag snabb på att dömma. De låsta inläggen låser sig ganska så snabbt igen. Kanske redan efter att jag loggat ut från bloggplatsen. Det var ju bra. ...

Sur

Av mamman - 11 september 2009 11:34

Blir lite sur när jag testar lösenordsskyddet. När jag en gång har låst upp lösenordsskyddet är det upplåst när jag nästa gång går in på min sida. Jag kan inte se att det är ett låst inlägg när jag en gång har öppnat det. När nästa låsta inlägg ska...

Ovido - Quiz & Flashcards