Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Tvätt

Av mamman - 30 december 2008 23:26

Tvätt är en tråkig historia. Vi äger ingen tvättstuga, tyvärr. Från början hade vi tvättmaskin och torkskåp i köket. Japp i köket. Sidan om spisen stod tvättmaskinen och sidan om den stod ett vanligt skafferiskåp ”typ” med någon värmehistoria i för att kunna torka tvätten. Ett sextiotals hus. Så var det då. Mor stekte sill och hängde tvätt på samma gång. Det är inte jag. 


Vi öppnade upp mellan badrum och klädkammaren. Fick både badkar, dusch, tvättmaskin, torktumlare och en massa förvaring, allt på samma ställe. Det blev bra, den bästa lösningen för detta huset. Det är många som velat göra likadant. Men visst hade det varit bra med en riktig tvättstuga. Det skall jag inte förneka.

 

Nu torkar jag en del av tvätten i mitt hobby/kontors rum och det är inte kul. Det ser tråkigt ut. Det blir stökigt. Det blir dammigt. Det blir trångt. Det saboterar min skapar förmåga. Det…….hur mycket som helst.

 

Jag tror jag skall montera in den här ovanför badkaret.

   

Varianten som man vänder upp mot väggen, när man inte använder den, är ingen bra lösning hos oss tycker jag. Vi har ett fönster precis ovanför badkaret, vilket gör att det blir svårt att montera upp den.

 

Den här är inte så snygg men praktisk. Jag behåller tvätten i badrummet. Jag behåller fukten i badrummet där jag har en pax fläkt. Jag kan stänga dörren om tvätten. Kanske köper jag en draperistång och hänger upp ett draperi för att dölja tvätten ännu mera.


 Maken är emot mig. Han vill inte ha den. Vad tycker ni?  
 
Jenny

Jenny

30 december 2008 23:37

Hej, tack för din kommentar:o) Ja, vi sätter igång med adoptionsprocessen till våren nu. Va kul att få ta del av din blogg som tar upp den biten.
Önskar dig ett Gott Nytt År!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

en besökare

31 december 2008 11:36

Vi har en sådan, från Ikea, i badrummet, och den är jättebra! Den rymmer massor av tvätt, mycket mer än en vanlig torkställning, och tack vare fläkten torkar tvätten snabbt! Jag är jättenöjd!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamman - 3 maj 2010 13:06

Ja så tog jag mig in på denna bloggen igen och trott om du vill men faktum är att det finns en del som är här inne o kikar lite då o då, trotts att jag inte skriver något längre i denna bloggen   Vill du läsa om mig, min vardag och min väg till m...

Av mamman - 12 november 2009 12:08

Det är fantastiskt att se.....nästan var dag den här månaden har det varit 10 och flera besökare. Det fantastiska är att så många återkommer trotts att jag inte bloggar på denna adressen mera.   Jag hoppas ni alla hittar till min nuvarande adress...

Av mamman - 14 september 2009 09:51

Jag fortsätter att fundera på om jag skall komma tillbaka till gamla bloggagratis. Har ju inte känt mig riktigt hemma på wordpress sedan jag flyttade. Tankarna går nu till om jag skall förändra mig till en blogg med enbart text och inga bilder. Genom...

Av mamman - 13 september 2009 18:41

Som vanligt är jag snabb på att dömma. De låsta inläggen låser sig ganska så snabbt igen. Kanske redan efter att jag loggat ut från bloggplatsen. Det var ju bra. ...

Sur

Av mamman - 11 september 2009 11:34

Blir lite sur när jag testar lösenordsskyddet. När jag en gång har låst upp lösenordsskyddet är det upplåst när jag nästa gång går in på min sida. Jag kan inte se att det är ett låst inlägg när jag en gång har öppnat det. När nästa låsta inlägg ska...

Ovido - Quiz & Flashcards