Alla inlägg under mars 2008

Av mamman - 25 mars 2008 13:45

Under Påsken har vi även haft mångårig bröllopsdag. Dessvärre har vi inte firat det nämnvärt  då inte någon av oss hade energi till det. 


Fast vi har tagit hand om varandra i stället och hade myskväll framför TV:n med tända ljus.

Av mamman - 25 mars 2008 13:19

När jag då fått ut soffan i vardagsrummet så tog jag fram ALLA postorder kataloger och började leta efter gardinger. Eftersom vardagsrummet är öppet med köket så är min tanke att ha panelgardiner i vardagsrums fönstret och en kappa i köksfönstret. 


Så jag ringde till Jotex för att beställa deras Café gardiner. Till svar fick jag att de var slut och skulle inte komma tillbaka mera. Attan också, de hade blivet så bra.

 

Då ringde jag till Cellbes för att beställa deras, inget namn men även den i bruna färger. Gissa vilket svar jag fick?  Jo dom var också slut.

Av mamman - 25 mars 2008 13:07

Jo det är sant. Vardagsrummet har förgyllt tillvaron för oss. I min vildaste fantasi trodde jag verkligen inte att vi skulle lycka så otroligt bra som vi har gjort. Allt känns så himla fint och det passar så super fint ihop.


Det betyder att soffan är på plats, lika så soffbordet, hörnbordet och Tv med tillbehör. Kablar tillsammans med min man är ingen höjdare men ibland har även han sina ljusa sidor på den fronten. Hela lördagskvällen satt han in snärjd bland kablar till tv, video, boxern, dvd och bio anläggningen samt sladdar till ett antal högtalare, men nu fungerar det. Nu fick han även koppla bort vår trådlösa överföring till sovrums tv:n då denna inte skall användas mera, så småningom skall vi i sovrummet ha en platt Tv med inbyggd box och hels även en inbyggd dvd spelare. När vi flyttade från vardagsrummet till gamla sovrummet kunde vi ta hela Tv möbeln och flytta, då var ju allt fortfarande kopplat. Nu fick han ju koppla loss allt och förflytta det ut till vardagsrummet, in den egenhändiga inbyggda möbeln och sen koppla om allt.


Det är verkligen härligt och ha fått ut Tv i ett stort rum igen. Jag börjar förstå hur det kommer att se ut när det väl är färdigt och längtar något enormt. Vilka bjudningar vi kan ha nu – eller när vi har ordnat med större köksbord/matrumsbord.

Av mamman - 25 mars 2008 12:47

I dag har jag äntligen hittat lite kraft att ta till då det gäller papperna som skulle fyllas i och sändas till Taiwan. Vår ekonomiska redogörelse är färdig och skall bara undertecknas utav mannen när han kommer, redogörelsen angående vår ledighet med barn nr 2 är skriven, översatt och sänt till BV för genomläsning och godkännande ev rättning och sen skall allt stoppas i ett frankerat kuvert för att sen BV skall sända det till Taiwan. 


Det nya medgivandet sänder vi även med där. Jag känner mig skamsen när jag tänker på hur jag skyndade på socialsekreteraren då i januari/februari och så har jag/vi dragit ut på tiden så fruktansvärt länge som vi har gjort. I början av mars fick vi medgivandet och nu är det de sista dagarna i mars och ännu har det inte kommit i väg.

Av mamman - 25 mars 2008 12:44

I dag är ingen bra dag alls. Jag skulle kunna lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet. Precis allt suger för tillfället och jag har ingen aning om hur jag skall kunna få allt att kännas bra igen.


Påsken har ju egentligen bjudit på fint väder, många nätter har det snöat för att sen på dagarna töa i solen. Det viktiga har väl ändå varit att det varit uppehåll från regn och grå himmel.


Hur vädret än har varit så har vi inte lyckats hitta någon entusiasm och energi att gå ut. Vi lyckades precis med bjudningen av våra vänner innan grabben blev dålig igen. Kanske var det därför som han i början av veckan hade så hög feber eller så var det något nytt som kom. Han hade i alla fall väldigt ont i magen och diarré. Däremot hade han ingen feber och om maten bara passade så hade han faktiskt något så när god aptit – vilket jag tyckte var bra. Nätterna var jobbigast då han vaknade var annan timme, skrek, grät och kastade sig av och ann i sängen.


Att vara vuxen i den här situationen är jobbig, kanske för att jag inte är så van, vi har nämligen en riktigt ”friskis” kille som nästan aldrig har varit dålig. Vi har inte riktigt fått till rutiner för när han är sjuk, så ett samtal till sjukvårdsupplysningen lugnade oss väldigt mycket under den värsta natten.


Det hela är över nu, hoppas jag, men han får ändå äta kokt mat, vatten eller te - till hans stora förtret. Han vill inte äta något annat än mackor, mackor och åter mackor och det går ju bra när man är riktigt dålig men när magen skall vänja sig vid riktig mat igen så bör det vara en mjuk övergång. Så eftersom han inte vill äta maten och inte får några mackor så flyger det saker i luften hos oss, hans dörr smäller och jag hör att han lärt sig fula ord. Jag är naturligt vis en hemsk mamma och han skall flytta någon annan stans.


Samtidigt har jag blivet osams med grabbens mormor, vilket för mig kanske inte är någon nyhet då jag brukar bli det till och från, även om det nu är ett tag sedan. I vilket fall som helst så suger även det energi ur mig.

Av mamman - 20 mars 2008 10:04

Skärtorsdag 


Ja nu är Påsken här. Vi har städat, pyntat och inhandlat all mat till helgen, nu väntar vi bara på att gästerna skall komma.  


I kväll blir stora dag hos oss för nu skall soffan ut i vardagsrummet och jag skall få se hur mitt nya vardagsrum kommer att se ut under lång tid framöver :-) 


Glad Påsk till er alla som läser i min blogg

Av mamman - 19 mars 2008 22:04

Fy vilken hemsk kväll vi hade i går, grabben fick 39,4 graders feber, frossa och huvudvärk. Han yrade och pratade i sömnen.  


Trotts allt så efter medicinen kunde han sova hela natten utan problem. Själv hade jag svårt att komma till ro, men det är väl så att vara mamma.

 

I dag har han däremot varit helt feber fri och den glada, lyckliga grabb han brukar vara. Klart ett litet moln fans på hans himmel och det var att han inte fick gå till dagis, där de skulle måla ägg och låta dem rulla ner för en kulle utomhus och äggen skulle gå sönder. Leka in Påsken.

Av mamman - 18 mars 2008 19:46

Nu ligger grabben omstoppad med filtar vid Tv och sover. Under kvällen har han fått feber och frossa. Vi får se hur det utvecklar sig, om det blir förkylning, influensa eller en tredagars feber topp – men det borde han väl vara för stor för nu tror jag. 

Hoppas vi får sova i natt.

Ovido - Quiz & Flashcards