Alla inlägg den 29 mars 2009

Av mamman - 29 mars 2009 21:55

I går mös vi till Earth Hour´s mörkläggning. Grabben hade i skolan själv gjort ett ljus till denna speciella stund. De fick rullar vars ett bivaxljus, tror jag. Ett kitt färdig köpt material med både veke och färdiga bivaxkakor att rulla till ett ljus. Så fint så fint.


  


Vi släkte ner överallt och vi tände jätte många ljus redan vid kl 20,00 tiden. Först kl 20,30 tände vi grabbens ljus. Vi var kanske inte helt eniga med Eart Hour, vi hade Tv:n i gång. Vi kunde inte förlika oss med att missa andra delen utav Robinsson.

 

I första pausen under Earth Hour gick nyfikne maken och grabben ut i vår gata, för att se hur många av våra grannar som släkt ner. På en gata med 14 hus var det endast 3 hus som var ner släckta.

Av mamman - 29 mars 2009 21:11

Skulle betala mina/våra räkningar nu så här på kvällskvisten. Datorbanken har tidigare berättat för mig att det var dax att byta BankID, det gamla har jag snart haft för länge. I dag hade jag tid, tyckte jag, till att byta.


Något blev fel och jag kan inte bekräfta betalningen för mina räkningar. 3 ggr fel kod - då funkar inget längre.


Är jag för trött? Har jag för ont i fötterna? Tänker jag på annat? Nä det är komplicerade instruktioner - helt klart. Gaaaaaaa


I morgon måste jag till banken. Gaaaaaa

Av mamman - 29 mars 2009 20:31

Jag är dålig på att blogga om helgerna, men då vill jag vara med familjen istället.


Denna helg, har vi haft massor att göra och nu är jag jätte trött och har ont i mina "klackovanda" fötter.


Återkommer en annan dag med mera.

Ovido - Quiz & Flashcards