Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Chefsröris´s anställd på besök

Av mamman - 3 mars 2009 10:29

Morgonen började ju bra, vi försov oss. Ovan på det makens onda mage som sätter honom i sittande position på den del av inredningen som det bara finns en utav, men som tre brukar besöka vid morgonkvisten. Själv fick jag tillbringa många morgon minuter med att koncentrera mig på annat än vad kroppen berättade. När så det blev min tur hann jag knappt sätta mig förrän maken var ute ur huset och ringandes berättade, att om 20 minuter kommer röris.

 

- Om 20 minuter, vrålade jag maken i telefonen.

 

Själv hade jag fortfarande nattkläder på mig, jag var otvättad, det var ovädrat efter nattens dofter, köksbordet var otömt, Liten hade inte fått på sig kläder och efter tre personers sittande, hade toalettstolen bytt färg. Jag besparar dig färgnyansen. Tittar rörläggare i toalettstolen? Behöver jag berätta att det gick i 190 här hemma? Liten under armen medan jag röjde runt, tvättade mig och fick på kläder. Det blev till att prioritera, prioritera så att JAG var färdig när han skulle dyka upp.

 

Så kom dom då, han och en praktikant. Deras verktyg ligger precis överallt, deras jackor och skor lika så. Men en eloge till dem för att de tar av sig skorna. Snart behövdes en handduk. Det har blivet översvämning någonstans, antar jag. Konstigt, rörläggare är den sortens hantverkaren som alltid ber om en handduk, det blir alltid översvämning och läckage, men aldrig har jag träffat på en rörläggare som har egna handdukar med sig.


I alla fall så blev rörläggaren imponerad utav husets genomtänkta planering efter ombyggnad. Han har vid flera tillfället varit i ett sådant här hus, kan sägas att det finns ett hundratal likadana och aldrig hade han mött ett så vällgenomtänkt planmässigt hus tidigare. Tack för den, här sitter arkitekten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamman - 3 maj 2010 13:06

Ja så tog jag mig in på denna bloggen igen och trott om du vill men faktum är att det finns en del som är här inne o kikar lite då o då, trotts att jag inte skriver något längre i denna bloggen   Vill du läsa om mig, min vardag och min väg till m...

Av mamman - 12 november 2009 12:08

Det är fantastiskt att se.....nästan var dag den här månaden har det varit 10 och flera besökare. Det fantastiska är att så många återkommer trotts att jag inte bloggar på denna adressen mera.   Jag hoppas ni alla hittar till min nuvarande adress...

Av mamman - 14 september 2009 09:51

Jag fortsätter att fundera på om jag skall komma tillbaka till gamla bloggagratis. Har ju inte känt mig riktigt hemma på wordpress sedan jag flyttade. Tankarna går nu till om jag skall förändra mig till en blogg med enbart text och inga bilder. Genom...

Av mamman - 13 september 2009 18:41

Som vanligt är jag snabb på att dömma. De låsta inläggen låser sig ganska så snabbt igen. Kanske redan efter att jag loggat ut från bloggplatsen. Det var ju bra. ...

Sur

Av mamman - 11 september 2009 11:34

Blir lite sur när jag testar lösenordsskyddet. När jag en gång har låst upp lösenordsskyddet är det upplåst när jag nästa gång går in på min sida. Jag kan inte se att det är ett låst inlägg när jag en gång har öppnat det. När nästa låsta inlägg ska...

Ovido - Quiz & Flashcards