Alla inlägg den 1 april 2008

Av mamman - 1 april 2008 12:54

I metro läser jag i dag att några poliser bla halshögg tre kattungar och dumpade sen deras kroppar i skogen.


Jag mår så illa när jag läser detta om de små oskyldiga katterna och tankarna tar mig till min egen änglakatt som genom min försorg fick leva väldigt många år -  hon hade tur hon. Tänk att någon kan göra något sådant.


Bilderna i tidningen talar sitt tydliga språk, så det handlar inte om något aprilskämt – vilket i så fall hade varit groteskt av tidningen.  

Av mamman - 1 april 2008 11:45

Det är spännande att följa bloggens statistik över besökarna. Det gäller att skapa en nyfikenhet redan i rubriken.


Jag började blogga i Januari och så här ser det ut:

Januari    207 besökare

Februari  288 besökare

Mars       318 besökare


Det ökar sakta men säkert och som mest har 35 personer besökt min blogg under en och samma dag.


Kul att ni alla tittar in till lilla mig.
Av mamman - 1 april 2008 11:37

I dag hade jag några ärenden till centrum och tänkte gå för att skapa mig ett antal tusen steg i min räknare. Sagt och gjort, efter att jag lämnade grabben på dagis så gick jag. En tur till apoteket och köpte nya tandborstar mm, till en butik och fixade frimärken, vidare till Coop och köpte Zoegas kaffe för 15:- mot kupong (biligt) och så skulle jag titta på räknaren hur många steg jag var uppe i.


Det stod 320 steg.


Lite smått sur fick jag sätta tillbaka den ordenligt då den nästan var lös, klämman är lite dålig och så gå hemåt. Nu får jag alltså plussa på ca 3000 steg (vilket jag kunde avläsa när jag kom hem igen) i kväll men det är inte samma sak som att se siffrorna i räknaren.


Tänkte jag skulle över 10 000 steg i dag också
Av mamman - 1 april 2008 11:28

... hoppas jag.


Nu äntligen är grabben tillbaka på dagis efter Påsk ledighet och hans magbesvär. Först är det skönt att han mår bra igen men också att alla hans lediga dagar är över och han kan vara på dagis, slippa vara med sin tråkiga mamma. Han älskar sitt dagis och busa med de andra barnen.
Ovido - Quiz & Flashcards