Alla inlägg den 7 april 2008

Av mamman - 7 april 2008 19:58

Där han inte fick lov att vara, var han och jag blev grundlurad.


Den som skrev mailet från organisationen skrev ett nummer fel och min lycka blev kort, men ack så skön under tiden. Det var en av mina medsystrar som blev lite förvånad och undrande, så hon tog kontakt med organisationen och fick då klart för sig att vi var en mer än de gått ut med.


Men tack ändå Lille Skutt.


Ja ja det blev i alla fall SOL på eftermiddagen och tvätten torkade ute, alltid något.

Av mamman - 7 april 2008 13:52

Har nyligen fått ta del utav glädjande besked och kan nu kallt konstatera att vi står som familj nr 1 på kö listan till vårt barnhem.


Så helt underbart att inte ha massor med familjer framför sig, vilken lättnad jag känner just nu, denna annars så grå mulna dag.


Kö platsen har i landet absolut ingen betydelse då bio mamman helt själv avgör vilket land och vilken familj hon vill välja till sitt barn men ändå, ändå känns det så bra. De gånger som bara en familj från vart land presenteras för bio mamman, det är de gånger när mamman inte redan har valt ett land, är det mest troligt att det är vår akt som först kommer att visas åt henne, från de svenska familjerna.


Åt andra sidan så kommer vi nog inte att visas förrän vi väntat kring 24 månader, då väntetiden ligger där och det är också vad förmedlingen förväntar sig just nu, ca 9 månaders tystnad från landet och barnhemmet.


Ändå är jag jätteglad för informationen jag fått i dag och jag tänker inte låta någon plocka ner mig på jorden förrän tidigast om några dagar. Jag måste få ha lite medgång just nu.

Av mamman - 7 april 2008 11:28

Har inget gemensamt mer än att jag är fullt sysselsatt med båda för tillfället. Sitter just nu himla nöjd här vid datorn efter en härlig dusch och har lagt 7 800 steg bakom mig nu i förmiddags. Det är skönt när det är gjort och att jag vet om att jag kommer att komma upp i mina 10 000 steg i dag också.


Helgerna är det dessvärre lite svårare med, jag tar mig inte riktigt den tiden att gå ut och gå.


Under veckan reser en familj till just vårt barnhem och hämtar hem sitt barn. Det skall bli spännande att få ta del utav deras reseberättelse om allt vad som händer under resan. Närmare än så här kommer vi inte förrän vi själva skall åka någon gång i framtiden.


För någon vecka sedan berättade vi för mannens ena bror att vi var på gång igen och att det var låååååååång väntan och vi skulle inte veta något förrän tidigast vid årsskiftet 08-09. Tidsperspektivet tyckte jag var bra att dela med mig utav för då slipper vi de jobbiga frågorna


–        har ni hört något?


Men se det slapp vi inte, i helgen kom frågan. Så svaret blev helt kort och koncist att det inte händer något på ett HELT ÅR. Hoppas dom fattar.


Vad kan bli jobbigt denna sommar är att grannen, närmaste grannen, skall ha barn vilken dag som helst om det inte redan är klart då det stod en hel del bilar utanför i går. Klart att dom skall ha barn, så många dom vill men det är svårt att se och höra de små liven när man själv längtar så enormt. Svårare är det ju eftersom vi inte vet hur länge vi måste vänta och vi har ju redan väntat i 2 år och 8 månader.


Ja ja nu har vi annat att tänka på så då slipper man kanske det värsta.

Ovido - Quiz & Flashcards