Alla inlägg den 21 april 2008

Av mamman - 21 april 2008 22:22

Under ”dom dagarna” har jag varit väldigt lat, jag har knappt gått något alls.


I dag fick jag tummarna ur och har gått sammanlagt 11 000 steg.


Det känns bra och i morgon skall det bi det samma.


I morgon skall jag också ta i tu med uterummet som aldrig blev av i dag, grabben ville annat.

Av mamman - 21 april 2008 22:09

Fortfarande måste jag hålla hemligheten hemlig, den är fortfarande inte officiell.


Att den påverkar oss i positiv riktning i vår adoption av barn nr 2 har jag i dagsläget helt glömt bort, vilket man lätt gör när en nyhet inte längre är en nyhet.

Av mamman - 21 april 2008 13:18

I helgen hade vi då den ”oförskämde” syll bytaren här för att ta sig ann vårt sjuka hus. 


Det var en ny oförskämd hantverkare som kom och jag undrar om dom någonsin lärs upp i AKTSAMHET inför kundernas hem.  


Halva utrymmet som skulle repareras var ett för oss förråd utav möbler som vi inte kan använda mera och där vi behövde ställa in sakerna för att vi helt enkel inte kan ha dem någon annan stans. När den förste av de oförskämda var här frågade vi hur mycket som måste rymmas ut för att de skall få plats att göra sitt arbete på ett bra sätt och underförstått utan att skada de möbler som vi har där inne var svaret vi fick att de endast behövde EN meters utrymme längs väggarna som skulle fixas. Alltså såg vi till att det var undanplockat på allt mellan 1,5 – 2 meter från väggarna, så att de fick bra utrymme att göra sitt arbete på. 


Mellan varven var vi inne och tittade hur det gick för den här hantverkaren och vad ser jag då???? Till min stora förvåning ser jag att vår finna och dyra Timanti bokhylla används som avlastningshylla till hans verktyg, dessutom PÅ våra tavlor som ligger ovan på ett Tv bord, ligger det en påse med diverse tillbehör. 


För att slippa gå genom hela huset med smuts, verktyg och diverse trävirke och annat som behövs, öppnade vi så att han kan gå från rummet ut till uterummet och vidare via altanen och trädgården till bilen.


När han sen samlar ihop en massa små bråten från det sjuka rummet, samlar han detta i en hink/spann, går ut i vårt uterum och häller ut innehållet i en sopsäck, varpå dammet yr i hela vårt uterum. Smutsigt som FAN och med tanke på att det handlar om mögel och fukt så är det inte så häftigt att det flyger runt där inne. Dessutom var det bara ett steg åt sidan så var han ute på altanen där han lade det stora dåliga virket. 


Kan man som hantverkare inte vara mera försiktig?? 


Ja nu är det färdigt med syllen så jag kan ju vårstäda uterummet nu i eftermiddag, så är det färdigt och jag slipper gräma mig mera, men det blev mer jobb än vad det hade behövt att bli.  

Av mamman - 21 april 2008 13:13

Det är så skönt at själv kunna bestämma var man skall jobba ifrån.


Nu har jag tagit ”time out” och sitter på uteplatsen med datorn i knäet, kaffekoppen och några hasselnötter sidan om mig. Mmmmmm det här är livet. Jag vänder upp huvudet mot solen och blundar för en stund, det är njutning på hög nivå, en april dag som i dag.  


Här kan jag njuta under en timme innan jag skall hämta hem min guldklimp från sitt dagis. Jag tror bestämt vi kommer att fika utomhus i dag och resten utav dagen kommer vi att tillbringa i trädgården, härligt.

Av mamman - 21 april 2008 10:29


Japp då har vi en bil på uppfarten igen. I helgen - söndags - åkte mannen i väg för att hämta vår sprillans nya bil – en dyr leksak som bara han kan/får leka med, kanske mitt eget fel.


Det blev en hel del polerande och fixandes, det fanns knappast tid för grillningen på kvällen, instruktionsboken skulle lusläsas.


Naturligt vis var vi tvungna att prov åka hela familjen, så efter grillningen körde vi mot havet och pausade med vars en mjukglass, innan det bar hem igen.


Bilen är högre, längre, bredare och mycket lyxigare än vi är vana vid.

Ovido - Quiz & Flashcards