Alla inlägg den 4 april 2008

Av mamman - 4 april 2008 12:04

När vi skulle fixa gamla sovrummet och klädkammaren till två rum för att sen kunna använda det till tillfälligt tv rum så upptäckte vi något otrevligt bakom ena golv listen. Just då ville vi inget veta eller…..


Nu har vi då fixat vardagsrummet och det började dra ihop sig att fixa till inne i just det där rummet med överraskningen/ar. Vi öppnar alltså upp lite av väggen vid golvet för att bättre se och vad ser vi förutom något svart svart svart. När mannen rotade runt i det ”konstiga” hålet så såg han något som blänkte/blänker till, kunde det vara fukta/vatten som blänkte.


Alltså har försäkringsbolaget och Anticimex varit här för att ta reda på vad våran överraskning består utav. Dessbättre besannades våra farhågor och det var inte svamp eller skadedjurs angrepp utan just fukt och mögel angrepp.


I helgen kommer vi alltså att få öppna upp ytterväggen från golvet och ca 50 cm upp. Vilken tur att vi ändå skulle tapetsera om och lägga nytt golv i rummen som berörs. Vad som är värre är att jag har legat ca 1 meter från mögel härden var enda natt i 5 års tid OCH jag har visat positiv reaktion vid mögel allergi tester och det är inte vad jag tycker är bra. Men nu vet jag var det kommer ifrån.


Håller tummarna för att vi inte behöver ta hit ett syllföretag för att byta det hela utan att vår snickare kommer att fixa detta snabbt, lätt och billigt :-) Visst får man väl dröööööma?
Av mamman - 4 april 2008 11:45

Lika glad och positiv som jag var i går till det fina vårvädret så är jag sur och negativ i dag till det gråa, kalla och trista vädret. Jag fryser något så enormt och jag sitter här vid datorn med filt på mig, som jag önskar att vi hade en öppen kamin att sätta fyr i och gosa framför.


Jag har ändå varit duktig och gått 7 500 steg under morgonen så det är inte så många kvar till i kväll och dagens mål. I går fick jag reda på att min svägerska är sur på mig att jag går min runda förbi hennes hus men inte tittar in på en kopp kaffe. Vill jag in och dricka en kopp kaffe, svettig, flåsig och med en önskan om dusch? Jag tror inte det, men tack ändå för inbjudan.


I går hade jag 34 besökare på min blogg, en mindre än det brukar vara. Poliserna som halshögg katterna hjälpte mig att få 44 besökare den 1 april – men det var ju i och för sig inget roligt med det.

Ovido - Quiz & Flashcards