Alla inlägg den 10 april 2008

Av mamman - 10 april 2008 13:30

För någon månad sedan tog jag kontakt med vår husläkare och del gav denne mina problem. Min läkare visste inte riktigt vart hon skulle remitera mig men efter diskussioner med andra i hennes bransch fick jag då en remis vidare till någon annan.


Denna någon annan frågade mig om mina problem och efter ett långt utlägg från min sida så säger läkaren japp då ”opererar” (inte bokstavligt men nästan) vi nu då. Jag hade inte förberetts inför detta besök, vad som komma kunde, hur det går till, vem läkaren var/är och jag blev helt ställd.


Jag kände mig som en försökskanin, eller som jag föreställer mig att dom känner det. Inte hade jag så lång tid på mig att samla mina tankar och fundera på om jag detta ville eller inte, kunde jag avgöra om detta skulle vara min rädding eller inte. Värst av allt jag fick nog ingen som helst förtroende för denna läkare i heller.


Jag gick där ifrån utan att bli ”opererad”, mina problem finns kvar.


Hoppas det var rätt beslut om än onödigt dyrt och tidskrävande.

Ovido - Quiz & Flashcards