Alla inlägg den 2 september 2008

Av mamman - 2 september 2008 14:43

Jo det är lite typiskt, trotts att det är super mysigt. Jag vet inte riktigt vilket ben jag skall stå på ibland.  

I fredags när jag tänkte ta mig i kragen och börja riva lite i köket så vaknade ju liten när jag släppte tangentbordet. Det är svårt att få något gjort med Liten vaken. Liten vill ju klart ha uppmärksamhet. Jag vill ju klart ge Liten all uppmärksamhet jag bara kan. Fast ibland vill man kunna göra något också. Dessutom är det inter roligt när folk säger att Liten är bortskämd just med uppmärksamheten. Det finns en oro kring det hela också att det kommer att ligga mig i fatet en dag.

 

I alla fall så lyckade jag dra ner panelen och riva en del tapet. Fönsterkarmen satt som berget och så den fick maken ta när han kom hem. Gardinen hänger fortfarande, vi kom på att vi hinner inte så mycket av renovering denna vecka så jag tyckte att gardinen kunde vara kvar då. Känns bättre.

 

Maken har fått ut ett hög skåp och ett väggskåp för att kunna fixa till valvet mellan hall och kök, vilket också är gjort. Det nya städskåpet står på plats och är inrett. Det blir snyggt.

 

I lördags hade vi kallat till träff, alla grabbens nya klasskompisar var inbjudna till närmaste lekplats. Vi hade fullt med aktiviteter och picknick till barnens stora förtjusning. Kul att träffa nya familjer. Det blev väldigt uppskatta och jag fick beröm för bra initiativ.

 

I söndags var vi på marknad och tivoli. Samt har trädgården fått en härlig uppfräschning. Häcken har blivit klippt, lika så gräset och ogräset har blivet förvisat till trädgårdstunnan. Uterummet blev ordentligt rengjort och helgen avslutades med grillning som intogs/avnjöts i detta rengjorda rum. Hoppas inte detta var årets sista underbara helg. Jag vill njuta lite till.

Ovido - Quiz & Flashcards