Alla inlägg den 23 september 2008

Av mamman - 23 september 2008 23:17

Ja dom har nog inte bråttom. Vi har inget hört. Ingenting har vi hört. Vare sig positivt som negativt.  

Det i sig är ju väldigt positivt :-)

Av mamman - 23 september 2008 23:13

Jo Liten har börjat smaka på det goda här i livet, maaaaaaaat. När skeden kommer, sitter liten och sprattlar med armar och ben med munnen öppen som en fågelunge.


Helt överlycklig över att få något i munnen. I nästa sekund stilla som en staty, sen börjar tungan röra vid maten och undersöka. Det är kladdigt. Mamma är inte lika förtjust över det hela som Liten men ändå lite annorlunda mot flaskan.

 

I dag har vi handlat, Liten och jag. Morötter, palsternacka, majs, ärtor, haricots verts, potatis och broccoli. Nu skall här pureas, frysas i istärnings kuber och sorteras i frysburkar. Vi har testat äpple och banan i frukt väg, super gott det med. I kväll blev det Sempers banangröt och en slurk ersättning.


Snart blir det kött och fisk.
Av mamman - 23 september 2008 22:58

I brevlådan damp det ner en möbelbroschyr från traktens möbelhandlare och jag är förälskad i ett ekbord, Ekliden med svart granit mitt i bordet, därtill ek stolar med höga och välvda ryggar med svart skin på både dyna och delar av ryggen. Mmmmmmmmmmmmm, jag är helt såld. Priset för gruppen till 8 personer var överkomligt 15000kronor, men även det är en hel del att skrapa ihop.

 

Som sagt är jag helt såld på gruppen men inser ju klart att det är ett för fint och dyrt bord för att sätt i vårt kök, även om bordet kommer att stå i vardagsrummet till hälften. Sen har vi ju två små barn att ta hänsyn till eller är det så kanske att de inte tar hänsyn till vad ett bord kostar.

 

Alltså blir det ett enkelt ekbord med enkla stolar till. Jag har ännu inte bestämt mig för om det skall bli så kallade ”pinna” stol eller de stolar som är tjockt klädda med skinn eller tyg. Det skall vara lätt att torka av efter kladdiga fingrar men inte gå i sönder om barnen har nitar, blixtlås eller dylikt på byxorna när de kasar runt på stolarna. Stolarna måste ju klart vara mjuka och sköna att sitta på. Till olika högtider vill jag kunna klä om dem snabbt med stolsöverdrag, liksom ändra hela köks/vardagsrums känslan genom lite tyg byte.


Jag får nog fortsätta tänka lite till, dessutom behöver jag mycket pengar till.

Av mamman - 23 september 2008 22:38

I går betalade jag det kvarvarande utav köket via postgirot jag till slut fick av Ikea, 31000kronor. Inte mycket pengar för ett kök men mycket pengar att skrapa ihop.

 

Vi tog en sväng in om själva Ikea också.

Köpte tre nya kastruller från Medalj serien.

Några skenor och konsoler från serien Antonius till både grabben och mig som vi kan förvara diverse saker på. Hyllplanen köpte vi på annat ställe i dag.

Några gardinstänger, änd knoppar och beslag därtill.

Barnstolen Antilop med tillhörande bord och dyna.

Fler tvättlappar/kräklappar till Liten.

 

Våra svarta vitvaror är nu också betalda, 40000kronor. Phuuuu. Jag kollade in Jamie Oliver gryt och stek sortiment. Snyggt, fint och bra, men dubbelt så dyrt som Ikeas Medalj. Jag är faktiskt lite osäker på vilka jag skall ha även om jag nu köpte de på Ikea. Medaljen från Ikea är väldigt tung, känns inte riktigt bra. Dessutom vore det kanske lite häftigt med grytor här hemma där det står Jamie Oliver på. Jag får fundera ett tag till. Några dagar har jag på mig i alla fall.

 

Under dagen fick maken ett SMS från Ikea där de berättade att vår order just nu håller på att plockas ihop, så det känns som om tidsplanen fungerar.

 

Det är super spännande, men det blev en dyr dag i går och jag känner mig som en fattig kyrkoråtta.

Ovido - Quiz & Flashcards