Alla inlägg den 19 september 2008

Av mamman - 19 september 2008 12:34

Under helgen kommer vi troligen att jobba på att fixa till i hallen. Ta bort alla möbler, tavlor, lampor och annat tingel och tangel vi har där. Dra bort delar av den gamla tapeten, ta bort en dörrkarm, måla taket, grundmåla väggarna så att den gamla tapeten och skarvarna inte syns genom den nya tapeten och kanske kanske hinner vi även tapetsera väggarna. Golvet kommer inte på plats förrän vi lägger golvet i köket. Det skall ju vara samma golv hela vägen, det skall liksom flyta ut i hallen. Dessutom känns det onödigt att lägga det där, där vi skall transportera all köksinredning och alla vitvaror, det kan ju lätt bli repigt :-) 


Vi skall hinna med ett barnkalas och ett vuxen kalas också, så vi får se hur mycket tid vi får över till renoveringen.

Av mamman - 19 september 2008 12:29

I dag har jag fått det svaret jag ville ha från IKEA, ett postgironummer.


Tack för det IKEA



BVC

Av mamman - 19 september 2008 12:27

Vi har varit på BVC i dag, för mätning, vägning och samtal. 

När jag tittar på siffrorna i tillväxtkurvan ser jag ett barn som växer så det knakar. Liten har vuxit 13 cm på längden och 7 cm runt huvudet och ökat i vikt med 3,810 kg sedan vi kom hem med Liten.

 

Liten tramsade med maten innan vi gick till BVC så liten fick resterna ur flaskan där all vägning och mätning var över och en liten stund senare somnade Liten i min famn medan jag och sköterskan pratade mat. Det är så härligt magiskt att ha en liten som somnar i ens famn, både hemmavid men även att man blivet den där trygga mamman, till Liten, som Liten litar på så mycket.

 

I gårkväll gick jag in till Liten för att säga god natt. Jag fastnade där hos Liten, sittandes på fotändan av min säng med armarna och huvudet böjt över spjälsängen. Att se detta lilla liv sussa så gott, på magen med huvudet böjt åt ena sidan med båda armarna utsträckta efter kroppens sida, mmmm det väcker så goa känslor. Tårarna kom och brände mina ögon. Kroppen fylldes av en enorm värme. Huvudet fattade/fattar absolut ingenting. Hur kunde detta vara möjligt? Att jag/vi skulle få vara med om detta ljuvliga underverk? Det är så fantastiskt. Helt underbart. Helt obeskrivbart.


Och ja rent ut sagt ljuvligt, att få vara med om.

Ovido - Quiz & Flashcards