Alla inlägg den 14 september 2008

Av mamman - 14 september 2008 20:28

Grabben skulle ju till simskolan efter födelsedagskalaset i dag. En ny grupp, han har avancerat ett steg vilket kompisen inte gjorde, en ny tid och i den stora bassängen. 


Jo barnen skulle in i stora bassängen och där fick pappa stora skälvan. Min son kan inte simma så bra. Grabben blev kommenderad  arm puffar av sin pappa. Hur kul är det då. Hur kul är det när ingen annan tar på sig arm puffar. Efter ett tag kom tårarna, tårarna för att han kände sig till åtlöje. När sen puffarna var av, hur lätt är det då att hoppa i vattnet när alla andra sett att man stått där med puffarna på. Vad kunde hända egentligen med två, jo två fröknar i vattnet? Det blev ingen simning. Lika ledsen som grabben var, var pappa sur på sin son. Det blev en snabb dusch, på med kläder och så hem. 


Nu är det bestämt att jag och grabben skall göra en repris utav veckans fredag, vi skall till badhuset efter skolan och prova djupa bassängen tillsammans. Jag hatar djupt vatten. Får lätt panik när jag inte når botten. Men jag måste ju stötta grabben. Nästa söndag följer jag grabben till simskolan. Här skall inte hönsas av en höns mamma, han kan simma.

Av mamman - 14 september 2008 13:21

Kul att du läser i min blogg och att du gjort det ett tag. Jag undrar om du har en blogg och om jag i så fall får lov att läsa i den?  


Ny fiken utav mig nämligen.

Av mamman - 14 september 2008 13:15

Liten ligger i vagnen ute i trädgården och får sig en välbehövd middagslur. Grabben är på kalas på ett äventyrsland i närheten. Vi har haft tur i dag, grannbarnen var också bjudna så vi slapp kör och lämna. Dock skall vi hämta men faktiskt bara vår egen unge, då han skall till simskolan och vi har väldigt bråttom om han skall hinna med allt.

 

Själv har jag precis fått till en annons som förhoppningsvis skall ut på blocket, den förra jag gjorde kom inte med, troligen skrev jag fel e-post adress eller så var det något annat strul. Nu får vi se om jag får ett mail denna gånge att ringa för att betala annonsen och sen håller jag tummarna för att det finns intresserat folk som ringer upp oss.

 

Maken har det inte lätt denna helg. I går fick han för hand slå upp all klinkers från köksgolvet. Det satt som berget. Till slut tog han fram diamant slipen och dammet låg som ett moln i vårt hem. Inte bra med öppen en planlösning i den situationen. Men det var ju så vi ville ha det. Liten och jag flydde hemmet, försökte hitta någonstans att härbärga men det var svårt så där mitt på lördagen. Så efter en runda på sådär en två timmar styrde vi vagnen hem igen i hopp om att mannen skulle vara färdig. Han var på tippen med allt som han dragit upp och när han kom hem var han mäkta stolt på sig själv att han blivit färdig. Det vill säga ända tills han satte sig på golvet igen och ”råkade” titta under spis och diskmaskinen.

 

I hallen låg det likadan klinker och den tog jag upp, men asfaltsnågonting från förra golvet, gjorde att klinkersen inte satt så hårt där. Det sa liksom bara ”plopp” när jag hamrade på med stämjärnet (heter det så) och så var dom uppe, hela. Ett riktigt behagligt renoverings arbete.

 

I dag är det en del spackling, målning och tapetsering på gång. Sen skall det kluras ut hur vi skall bygga vår hörna med kyl, frys, ovanskåp, städskåp, skafferi, receptbokhylla och täckskiva. Detta måste vara löst tills när elektrikern kommer, då vi måste veta var strömkontakten till kyl och frys skall vara.


Själv kliar det i mina fingrar, jag vill börja städa ordentligt efter allt bygge men får nog ge mig till tåls till kök, hall och gäst toa är färdigt. I går fick jag ta det grövsta efter dammolnet men jag vill så mycket mera.
Ovido - Quiz & Flashcards