Alla inlägg den 20 juni 2008

BVC

Av mamman - 20 juni 2008 10:47

Liten har blivet 0,850 kg tyngre och 4 cm längre sen liten kom till oss.

 

Tyngden känns, kan jag lova, det är inte lika lätt att svängar runt med liten längre som det var då för några veckor sedan.

 

Kanske bord man gå på någon form av mamma barn gympa – men är inte den ämnad för mammor som skall hela sin kropp igen efter förlossningen? Vad skall jag då jobba med?

 

Åt andra sidan blir väll mannen glad om jag också jobbar med KNIPÖVNINGAR.

Av mamman - 20 juni 2008 10:38

Jo jag har fått sova ganska mycket de senaste timmarna, härligt. 

I går var mannen ledig och lämnade grabben på dagis, vilket betyder att jag och liten la oss i sängen igen vid 8,30 tiden och sov fram till mat dags vid 10,00 tiden. Där efter hade jag egen tid med dusch och påklädning, eftersom mannen var hemma kunde jag unna mig att riktigt mysa och ta mig den tid jag tyckte att jag behövde.

 

Klockan 13,00 var vi på BVC för mätning, vägning och sen hämtade vi hem grabben. I samband med litens välligs stund vid 16,00 tiden så somna jag åter i sängen och vaknade inte förrän två timmar senare då den grillade kycklingen var färdig och serverades utav maken.

 

Himmelskt gott att sätta sig vid dukat bord.

 

Men det som var bäst kom faktiskt i natt – det var makens natt med liten.

 

Jag tänker inte på stå att jag sovit varje sekund för det var jag som fick väcka mannen innan liten blev för arg och jag hörde några mindre bra valda ord för vad han tycket om att han lovat mig fixa liten under natten.

 

Kontigt att det skall låta så mycket klagande från männen. Det är helt klart att hade det varit männen som skulle ta hand om helheten kring hem och barn så hade det inte varit många fungerande hem, eller?

 

I alla fall så är jag just nu utsövd.

Ovido - Quiz & Flashcards