Alla inlägg den 29 juni 2008

Av mamman - 29 juni 2008 21:29

I går tog jag mig friheten att shoppa utan hjälp från någon familjemedlem. Jag lämnade alla hemma och åt sina egna öden. Tog mig till ett stort shoppingcenter och skulle öppna plånboken ordenligt var tanken, det har ju både inkommit barnbidrag och lön.

 
  • 5 par trosor till mig
  • 3 flaskor schampo till mig
  • 3 flaskor balsam till mig
  • 2 tröjor till storebror
  • X antal (många) bodys till liten
  • 1 st bad cape med huva till liten
  • 5 paket välling
  • 2 stora paket blöjor
  • 1 st baby borste
  • 2 st nya nappar till vällingflaskan, större hål.
  • 1 st present till storebrors kompis
 

Det verkar som om liten är den som prioriteras mest här hemma, kanske precis som sig bör.

 

I dag har det verkligen varit lugna gatan hemma hos oss eller närmare bestämt för liten och mig. Liten har inte velat vila utan skulle ha min fulla uppmärksamhet hela dagen. Jag har med nöd och näppe lyckats med att fixa till maten och fixa 5 vällingflaskor mer har liten inte tillåtit mig göra i dag. Fast vid två tillfällen har jag lyckats stoppa ner liten i vagnen och vandra med storebror till kalas och sen hem igen.

Ovido - Quiz & Flashcards