Alla inlägg den 14 februari 2009

Av mamman - 14 februari 2009 12:15

I dag har jag gjort färdigt grabbens alfabets memory.

29 Stora bokstäver och 29 små bokstäver med alla olika färger för att inte färgen skall hjälpa till att hitta rätt. Få se om han får lite bättre kläm på det här med bokstäver. Många i klassen kan både skriva och läsa och han vill också kunna det NU men det tar ju ett tag innan man har knäckt koden.

 

Det blir nog spela dag i dag. I alla fall dagtid för på kvällen skall vi på ”ungdomskalas”, tänk att kompisarnas barn är upp mot 17 år gamla och vårt yngsta är inte ens ett år.

Av mamman - 14 februari 2009 12:15

Jag har ärligt aldrig förstått det där med att inte kunna hålla sig för skratt när man precis har Ajajat sit barn.  Men jag tror jag måste ändra mig, även jag har börjat dra i smilgroparna när Liten börjar filma. Vet inte om det är medvetet men många gånger ser det ut som att Liten faktiskt testar mig och det med ett stort leende på läpparna och ögonen fulla med bus.  

Av mamman - 14 februari 2009 12:14

Nja kanske inte riktigt men den skall till Plåtis, maken och grabben är på väg dit, de kommer att få en låne bil med sig hem. 


Någon har kört på vår bil där bak, dragkroksskyddet är borta, en bula i bakluckan, lacken har spruckit och luckan är skev. Det syns knappt. Vi har ingen aning om när det har hänt. Eller jo maken var iväg och flyttade på husvagnen av en speciell anledning och efter det har han irrat omkring här hemma och undrat var han gjort av skyddet till där dragkroken skall sitta fast i bilen. Han kunde inte hitta det någonstans, inte i bilen, inte här hemma och inte där husvagnen är. Innan vi skulle resa tvättade han vår bil, den såg för j-v-l-g ut och där under alla smuts såg han denna bula i bakluckan, den kom liksom fram när smutsen försvann. Sim salla bim.

 

En ny bil har ju en sådan trevlig vagnskadegaranti som tydligen säljaren ”bjuder” på, man behöver inte själv teckna en sådan och gör man det ändå så har man ingen nytta utav den mer än att man inte har lagt pengarna på annat trams, det är nybilsgarantin som gäller. Att vi måste betala självrisk vid smitning viste vi, men att det skall behöva kosta 7500 svenska kronor viste vi inte.

 

Nu får vi se vilka alternativ vi kommer att få för att få bilen hel och fin igen och om hela kalaset kommer upp i självrisken eller inte.

Av mamman - 14 februari 2009 11:25

Skulle precis sätta mig här vid datorn och skriva lite, nu efter att jag varit duktig och dammsugit och tvätta golven i hela huset, vad får jag då höra från vagnen där ute – jo Liten som inte vill sova mera. Det är bara att ta upp Liten och mysa en stund.

Av mamman - 14 februari 2009 00:06

Ojsan vad klockan går...... redan lördag.


Det är dax att gå till sängen.


God natt.

Av mamman - 14 februari 2009 00:05

Det börjar närma sig en ny träff med socialen. Denna gången är det lite mera vänskapligt betonat men fortfarande med adoption i grunden. Jag blir nog själv, maken är liksom "bara" pappa nu mera.

Av mamman - 14 februari 2009 00:03

BFA har annonserat om när och var de tänker arrangera årets sommarträff. Familjen är ju klart helt sålda på iden om att vara med och har redan skrivet in det i kalendern, nu måste vi också boka plats, camping eller lägenhet är dock frågan?

Ovido - Quiz & Flashcards