Alla inlägg den 17 februari 2009

Av mamman - 17 februari 2009 10:48

I inlägget om Familjen i den lilla bilen skriver jag om en köksklocka vi köpt och nu måste jag bara visa den. Bilden blev inte riktigt bra, i klockans glas speglar sig allt runt omkring, sol ljuset utifrån gör bilden lite suddig och dessutom ligger klockan på golvet.

   

Klockan hänger på samma ställe som jag tidigare har haft en klocka hängandes. Det blev alltså inget extra eller annorlunda med klocka, skrivtavla och handdukshängare i kombination, mest kanske för att det inte skulle bli bra, annars var jag väldigt tänd på iden.

  

Vi köpte även nya grytlappar. Har länge tittat på silikon grytlappar men de har varit för dyra för min plånbok eller tillfället. Nu hittade jag även dem på Jysk och för den överkomliga summan utav 50 kr för två stycken.

   

Får se om de är bra eller inte. Är lite rädd för att silikonen kommer att dra till sig en del dam och att flock liksom fastnar på gummi ytan. Bra är att de går att lägga i diskmaskinen efter matlagning och inte måste vänta tills nästa gång man tvättar en maskin tvätt just med den kulören och sen skall de torkas och strykas.


Det är alltid lika roligt att köpa något nytt och fint till hemmet, man blir på så glatt humör.

Ovido - Quiz & Flashcards