Alla inlägg den 20 februari 2009

Av mamman - 20 februari 2009 14:48

Oavsett var jag än befinner mig i huset kommer Liten efter som världens terrorist. Skall pilla på allt, skall öppna alla lådor, skall öppna alla skåp, får tag på det mesta som Liten inte skall och just nu försöker Liten skriva i min blogg. 


Mysigt med busiga terrorist babysar.

Av mamman - 20 februari 2009 12:54

Jag/vi har blivet erbjudna att testa på Marte Meo metoden. Att filma oss vuxna i samspel med våra barn för att se hur vårt samspel är. Jag har bara precis fått frågan och vet inte så mycket om hur det är tänkt och med vilket barn.

 

Tycker att samspelet fungerar bra, att jag läser barnen bra och känner ganska bra vad de vill och behöver. Dessutom lite jobbig tanke på att behöva se sig själv på film tillsammans med andra och diskutera vad jag kunde ha gjort bättre eller vad som redan är bra. Tycker inte om bedömningar av mig.

 

Åt andra sidan så är det ett erbjudande som man kanske inte skall säga nej till. Kan kanske vara bra. Får nog fundera lite och få lite mera information.

BVC

Av mamman - 20 februari 2009 12:43

I dag har Liten och jag varit på BVC för mätning och vägning. Liten är stor, väger nästan 10kg och är 75cm lång. Det är tungt att gå och bära på Liten men väldigt mysigt.

 

På vägen hem gick vi in om affären, gick och tittade lite men hittade inget direkt. Jag blev lite sugen på att köpa med hem Gerbera snitt blommor, men blev lite snål så det blev inga. Det blev billigt.

Ovido - Quiz & Flashcards