Alla inlägg under april 2008

Av mamman - 21 april 2008 13:13

Det är så skönt at själv kunna bestämma var man skall jobba ifrån.


Nu har jag tagit ”time out” och sitter på uteplatsen med datorn i knäet, kaffekoppen och några hasselnötter sidan om mig. Mmmmmm det här är livet. Jag vänder upp huvudet mot solen och blundar för en stund, det är njutning på hög nivå, en april dag som i dag.  


Här kan jag njuta under en timme innan jag skall hämta hem min guldklimp från sitt dagis. Jag tror bestämt vi kommer att fika utomhus i dag och resten utav dagen kommer vi att tillbringa i trädgården, härligt.

Av mamman - 21 april 2008 10:29


Japp då har vi en bil på uppfarten igen. I helgen - söndags - åkte mannen i väg för att hämta vår sprillans nya bil – en dyr leksak som bara han kan/får leka med, kanske mitt eget fel.


Det blev en hel del polerande och fixandes, det fanns knappast tid för grillningen på kvällen, instruktionsboken skulle lusläsas.


Naturligt vis var vi tvungna att prov åka hela familjen, så efter grillningen körde vi mot havet och pausade med vars en mjukglass, innan det bar hem igen.


Bilen är högre, längre, bredare och mycket lyxigare än vi är vana vid.

Av mamman - 18 april 2008 18:28

Familjen som bjöd in till RESEDAGBOKEN kommer hem i dag och vi har fått följa en familj som hämtat hem en underbar skatt från något hörn i denna värld.


En resa är slut men den underbara resan börjar nu, när de stiger in över tröskeln till sitt hem – livets resa med detta barn. 


Jag önskar dem lycka till och hoppas jag får höra mycket till från dem.

Av mamman - 18 april 2008 18:18

Varför skall mormor alltid få mig att synda?


När hon kom hem med grabben i dag som hon passat så hade min kära mor ett paket med till mig, grabben hade fått slå in det fint i presentpapper och var helt lyrisk tills jag hade öppnat det.


Redan när jag såg formen på paketet visste jag vad där var i……………….min stora last. Gud så goda dom är, det finns inget bättre och jag är FÖRBJUDEN att köpa dessa små godingar själv.


Dom kan ätas på många olika sätt, mina favoriter:


Rumsvarma eller ännu bättre sommar varma, stoppas man dem i munnen låter de stanna kvar där en stund för att fuktas och sen pressar man dessa underbara saker sakta mot gommen och njuter av varenda millimeter smak.


Eller


Något kylskåpskalla ballanseras de mellan tumme och pekfinger för att på konstens sätt ta av det första lagret utav choklad med hackad hasselnöts bitar. Där efter delar man den runda krispiga käx skalet för att få två halvor med nougatcreme och i den ena halvan ligger en hel hasselnöt. Halvorna ätes var för sig genom att försiktigt gröpa ur och ät upp nougatcremen.


Nu har jag då fått en fin liten ask med 16 av dessa underbara oemotståndliga godsaker, var och en inpackad i ett guldpapper sittandes i en brun knäckform.


Under de sista dagarna har jag inte varit så aktiv som jag borde och att få dessa nu en fredagskväll med TV och mys på agendan med grabben och utan maken att sätta ”tänderna i” är risken VÄLDIGT stor att dessa går åt. Det tar säkert inte heller mer än 30 minuter innan de är slut.


Kan möjligen innehållsförteckningen hjälpa mig, hoppas hoppas hoppas det.


Mjölkchoklad 30% (socker, kakaosmör, kakaomassa, skummjölkspulver, smörkoncentrat, emuleringsmedel: sojalecitin: vanillin), hasselnötter (30%), socker, vegetabilisk olja, vetemjöl, vasslepulver, fettreducerad kakao, emuleringsmedel (sojalecitin), skummjölkspulver, bakpulver (natriumvätekarbonat, ammoniumkarbonat), salt, vanillin, gluten och hasselnötter.


Jag vet inte om det hjälper, dom ler mot mig från sin plats där i asken.


Jag är bra sugen i alla fall.

Av mamman - 18 april 2008 10:37

Jag har börjat få väldigt många besökare här dagligen och det är häftigt värre.

April månad är bara på sin artonde dag men ändå har jag gått om mars månads antal besökare.


Undrans hur pass anonym jag är?

Av mamman - 17 april 2008 21:46

Nu är vi bil lösa, vi har sålt våran kära familjemedlem sen flera år tillbaka.


Det var i den bilen vi körde hem vår SON i till vårt hus, när vi kom från vårt livs resa.  Om några dagar finns här en sprillans ny, samma märke, fast några år nyare bil som skall bli (förhoppningsvis) vår nya familjemedlem och följeslagare under ett antal år framöver.


Hoppas det är en bra bil och inget måndags exemplar.


Håll tummarna.

Av mamman - 17 april 2008 21:45

På lördag kommer HAN tillbaka som inte kan ta av sig skorna när han kommer in i vårt hus.


Syllen skall åtgärdas.


I dag har mannen, min äkta hälft, tagit bort all gips och isolering i det berörda utrymmet och tyvärr tycker vi att det ser värre ut än vad vi kom överens med syll bytaren om hur det då såg ut. Får kanske leta efter flera anledningar till varför det ser ut som det gör förutom det vi redan har hittat alltså.


Ja ja inget att gräma sig över, vi får svaret på Lördag.

Av mamman - 17 april 2008 21:44

Jag vet en hemlighet som jag ännu inte tänker berätta förrän det blir officiellt men den påverkar oss positivt i vår väntan på barn nr 2.

Ovido - Quiz & Flashcards