Alla inlägg den 8 januari 2008

Av mamman - 8 januari 2008 11:55

I dag är ingen riktigt bra dag.


Dels har jag lämnat grabben på dagis och i bland känns det lite jobbigt att lämna den man väntat på i så många år till någon annan att ta hand om. Någon annan som som får se honom göra saker för första gången, någon annan som lär honom nya spännande saker, någon annan som ......... det borde vara vi hans föräldrar. Men då är jag bara egoistisk när jag tänker så för jag vet att han älskar sitt dagis, alla sina kompisar och alla sina fröknar. Han sprudlar av lycka för att komma dit och möta en ny dag och alla roligheter och tokigheter det har för sig där, tillsammans alla barnen.


Det är inte en riktig bra dag i dag för jag har en knepig huvudvärk, undra om det blir oväder i kväll, kanske måste jag till optikern och förnya både mina linser och glasögon eller så är det något annat jag inte har kommit på ännu.


I går skulle jag starta min stationära dator och den visade mig bara en svart bild på skärmen. Ett nytt batteri har jag ordnat, vet inte vad det gör mer än att det håller rätt på bla datumet, så nu håller jag tummarna att det var det som saknades, verkade iof inte så när jag nu startade datorn. Vi får väl se sen när mannen kommer hem för han har också haft det problemet i sin dator.


Min bärbare dator är ett kapitel för sig och ger mig för tillfället också mycket huvudbry. Den spelar inga DVD filmer i DVD spelaren och jag har sänt den för reparation och fått tillbaka den med en ny DVD spelare. Tror ni det fungerar - NIX. Ringt till min support och fått diverse instruktioner. Men tror ni  det fungerar - NIX. Nu har jag en sista sak att prova mig fram på annars åker den raka vägen ner till affären, där maken köpte den 2006 och som jag sen fick den av Tomten. Där nere i affären tyckte de att det var bättre att jag sände den för reparation än att de skulle göra det med anledning att det skulle gå fortare, men nu får de ta emot den och jag vill inte ha tillbaka den förren den fungerar.


Tog en vända inom hälsokostaffären när jag var ner i centrum och förhörde mig om de säljer stegräknare och olika preparat för att fasta. Jo då men stegräknaren var slutsåld. Tänkte som så många andra att det kunde vara en bra morot för att komma ut och röra på sig, mäta den rörelse som görs och se om och hur man kan ändra på motionen. Skall inte klaga på att jag har så mycket kilo för mycket utan det är mera att det faktiskt är hälsosamt att röra på sig och gym är inget för mig. Dessutom blir man kanske kvitt lite utav de kilona som skulle behöva gå av för att allt skall kännas riktigt bra och kanske komma ner en storlek i kläder. Vet inte om jag skall här på bloggen gå ut med vikter, mått, datum och åtgärder, det får framtiden utvisa.


Nu är det dax att vårt hem får sig en annsiktslyftning genom en regäl undanplockning, damning, damsugning, tvätt och strykning. Undrans om jag hinner allt innan kl 14.00 då jag skall hämta min guldklimp.


Jag glömde ringa socialen i morse för att boka tid åt en förnyelse av vårt medgivande för barn nr 2. Natten var extremt jobbig för grabben var vaken av och till mellan 01.00- 04.00, så när klockan var 7.30 och vi skulle upp var det väldigt motigt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards