Alla inlägg den 22 januari 2008

Av mamman - 22 januari 2008 22:30

Min dator är hemma igen och den fungerar precis som den skall, jag är överlycklig.


I morgon kommer elektrikern och fixar med elen i tillbyggnaden och förhoppningsvis även där vi har riviet och byggt upp nya väggar.


I morgonkväll har jag bjudit in stadens alla adoptivfamiljer till en gemensam träff att diskutera allt som vi har gemensamt genom att vi alla har valt att adoptera våra barn. Får se hur det blir, inte många som har hört av sig att dom skall komma men vi blir ett par stycken.


Eftersom jag är borta i morgon vet jag inte om vi kommer att flytta in i nya sovrummet men kanske är det sista natten i natt som jag sover i gamla sängen. Härligt med förnyelse.

Av mamman - 22 januari 2008 13:08

I dagens Skånska Dagbladet går att läsa om en ny bok, Och vet inte vart av författaren Astrid Flemberg Alcalá. Skall tydligen handla om att inte knyta an till sina adoptivbarn. Det är bra med en bok som belyser problemet. Det diskuteras hela tiden hur viktigt det är för barnen att knyta an till sina adoptiv föräldrar men det talas sällan om att det är lika viktig tvärt om och enligt mig ännu viktigare att jag som förälder knyter an till mitt barn.

 

Jag tror jag skall läsa boken, om jag får tag på den vill säga.

Av mamman - 22 januari 2008 13:07

Är det kaffe som gjort att jag inte lyckats bli gravid. I Skånska Dagbladet i dag går att läsa: Forskare varnar gravida för kaffe. Gränsen går vid tre koppar säger Livsmedelsverket medan Norge säger två. Tre koppar har jag ju hunnit sätt i mig innan det är middag och ännu flera under eftermiddagen och kvällen.

 

Nej jag skall inte sluta dricka kaffe för att bli gravid, jag tror inte längre på diverse historier som skall göra det lättare att bli gravid. Nästa barn vill jag flyga till. Jag vågar nog inte ens bli gravid, det skulle nog kunna äventyra både min egen och babyns hälsa, så det är lika bra att fortsätta dricka kaffe som preventiv medel.

Av mamman - 22 januari 2008 12:11

Jag har köpt mig min stegräknare och nu tänker jag hela tiden på att ta minst sex steg för annars räknas inte stegen. Vi får väl se hur det blir med detta om jag kommer upp i några tusen steg per dag, det skall visst vara minst 7000 eller ännu bättre 10000 steg per dag.

 

Dessutom har jag varit och hämtat min bärbare dator och enligt dem skall nu DVD spelaren fungera alldeles som den skall. Själv har jag inte hunnit testa den men kommer väl att göra under kvällen.

Ringde i dag till läkarstationen där mannen skall undersökas i morgon för förnyandet av medgivandet till barn nr 2 och undrade om det fanns möjlighet för mig att ta alla prover tillsammans med honom. Provsvaren tar ju i regel en vecka innan de kommer och det kan för min del betyda att det är försent för att våra handlingar skall upp i kommun utskottet den 14 februari, jag skall ju inte till läkaren förrän på måndag den 28 januari. Jo de tyckte att jag skulle komma med för att be läkaren beställa proverna på mig också. Hoppas jag blir stucken i morgon :-)  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards