Alla inlägg den 29 januari 2008

Av mamman - 29 januari 2008 21:59

I torsdags den 24 januari fick vi mail från BV och där skrev de så här: 


De (Taiwan – Cathwel) strävar efter att väntetiden ska kunna stanna på två år, varför de fortfarande har begränsat antalet nya ansökningar. 


I dag tisdag den 29 januari kan man läsa på BVs hemsida så här:


 Efter vårt besök har Cathwel i Taiwan bekräftat att Barnens Vänner får skicka nya adoptionsansökningar under 2008.Vi kommer att skicka cirka 12 ansökningar jämt fördelade över året. Turordningen bestäms utifrån familjernas anmälningsdatum till vår förening.


Jag fattar ingenting. Kan de verkligen mena att de skall sända 12 nya familjer i en evighets kö. Jag ger snart upp.


Av mamman - 29 januari 2008 16:25

Vi har inte hört mera från BV och vad vi skall förändra eller tillägga våran redan nersända akt, men jag är väldigt spänd på vad som skall förändras, tilläggas och vilka möjligheter det kommer att ge oss.

 

Dessutom börjar jag vackla lite angående om det måste vara en flicka eller om det kanske är bättre ATT det blir ett syskon till vår son. Åt andra sidan adopterar vi inte barn nr 2 för att grabben skall få ett syskon utan för att vi vill följa ytterligare en liten individ i dess utveckling från väldigt liten till väldigt stor – vuxen, och det hadde varit roligt att få följa en lite flicka.

 

I morgon skall vi till socialen för förnyelsen och jag har i dag hämtat läkarintygen med alla provsvaren. Vi är fortfarande friska.

Av mamman - 29 januari 2008 16:15

På söndagar kommer det en hel hög med reklam hos oss och det är min kvälls lektyr när jag går och lägger mig. Jag älskar att reklam shoppa, det är helt underbart.

 

I BR bladet läste jag om ”Pirates of the caribbean” ett stort Skepp - Pirates Black Pearl och de nio piraterna. Denna serie är grabbens stora passion för tillfället och när han på måndag morgon såg reklambladet så smälte mamma. Så i dag när jag och mormor shoppade så gick vi naturligt vis in på BR och jag blev jätte fattig.

 

Skeppet 399:- ( annars 799:-) och 4 gubbar för 2st 89:- (annars 2st 119:-), så det var Pang Priser :-) .

 

Ännu har jag inte gett det till honom, funderar just nu på om det skall sparas några månader tills 6 års dagen eller om jag skall vara så snäll och ge honom det nu i dagarna. Vi får se, jag funderar lite till.

 

På Lindex gjorde jag klädes fynd, till grabben, vem annars. Ett par byxor och två tröjor för 129:-, kan det bli billigare.

Av mamman - 29 januari 2008 16:00

I går var familjen på lampjakt, ingenting hittades att inhandla. De dyrare från EM är de jag vill ha, så är det bara.

 

I dag har jag varit i väg med mormor i ett köpcenter och hittade ett par lampor betydligt billigare men bara sådär snygga. Det blev alltså inga. Jag letar vidare.

 

På Hemtex var det 50% rea på allt i butiken och eftersom jag ännu inte fått sängkläderna från Jotex ännu så letade jag febrilt efter några där. Jo då jag hittade, men glömde i min köp iver att det var romantik som var temat i sovrummet, jag gick bara på färgerna. Det blev lite fel men är bättre än de vi har nu och när jag väl har beställt överkastet från Ellos så syns de ju inte.

 

Nu kan vi åtminstone bjuda hem folk och visa det nya sovrummet.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards