Alla inlägg den 21 januari 2008

Av mamman - 21 januari 2008 16:05

...har jag offrat dagen åt rensning i min dator. Alla mailen från 2004 till och från mig är sorterade och sparade. Det har med andra ord varit en mindre bra dag men visst jag har fått gjort det i alla fall.

Av mamman - 21 januari 2008 16:03

Jag hoppas att vi i början av nästa vecka hör något från Barnens Vänner tjejerna som varit nere i Taiwan. Vad jag förstår så kommer de hem på Onsdag och förhoppningsvis på jobb på torsdag för att börja sammanställa info åt oss väntande. Kanske kommer det först i början av februari i månadsinfo från dem och då är det bara att börja.

 

Den enes död den andres bröd, heter det ju.

Har jag förstått det hela rätt så har vi åkt fram i kön trots att det inte kommit något barnbesked. En familj har dragit tillbaka sina handlingar, vad jag förstår så har de begärt skilsmässa. Det är så synd men denna olidliga väntan tar kål på vem som helst. Kan tyckas att det är bra det händer nu innan barnet kommer men det sorgliga är att man lever under icke normala förhållanden när man väntar på adoptivbarn just nu. Det är så extremt just nu i adoptions världen. Vad som också är synd är att det redan kanske finns ett barn i familjen som då blir drabbat dubbelt upp. Det är bara den starkaste som överlever.

Av mamman - 21 januari 2008 16:02

Fredagen blev ganska hektisk. Det började med att vi åkte till en modell större blomsterbutik tillsammans med mormor och handlade två stycken orangea Gerbra och en vit Snowflake, samt en vit kruka till den senare. Gerbran ställde jag i de två svarta vaserna som jag köpte i torsdag och de lyser upp entrén så härligt, ännu mycket mysigare var det på kvällen när jag tänt de tre ljusen som också står i fönstret. Den vita snowflaken med sitt STORA blad fick en vit ”romantisk” kruka och står nu så fint i fönstret i nya sovrummet. Tillsammans med mormor körde vi vidare och handlade en del mat och avslutade hemma hos oss med en fika. Varpå hon tog grabben med sig hem, så jag och mannen kunde åka till Optimera och Ikea. Vi lyckades bestämma oss för nya skjut garderobs dörrar till sovrummet, det blir dörrar med ek ram och spegelfyllning. På Ikea hittade vita tjocka gardin längder och bestämde oss för att deras mörkläggnings rullgardiner (i vitt det också) fick duga.

 

På onsdag kommer elektrikern, äntligen säger vi, så vi kan flytta in i det nya sovrummet. Denna helg förbereder vi för att han – elektrikern – skall kunna göra det mesta utav elen. Vi bygger upp den nya väggen som skall dela av det som i dag är vårt sovrum och dagens klädkammare, detta skall ju bli två stycken rum. I den nya väggen skall det gå nya kontakter och strömbrytare.

 

Samtidigt försöker jag bestämma mig för vilka tapeter vi skall ha i vardagsrum och kök. Jo jag vet vad jag vill ha men hur de skall sättas. Är det helt ute med bård till tapeter? Jag vill ha bård. Tillbyggnadens tak lutar en del och sätter jag en bård precis under taket kommer det nya taket att kännas som om det kasar ner på ena sidan. Sätter jag bården en bit ner på väggen blir känslan att det är lågt i tak hos oss. Jaja måste väl iväg till någon som är utbildad eller ännu hellre bjuda/hyra in någon.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards