Alla inlägg den 17 januari 2008

Av mamman - 17 januari 2008 21:14

Jag var i möbelaffären men hittade ingen rullgardin eller snygga gardiner. Däremot hittade jag tre st små blomster krukor och två st smala vaser att ha i fönstret i den nya entrén. I morgon skall jag till blomsterhandeln och se om jag hittar två gula eller två oranga Gerbar blommor att sätta i de svarta smala vaserna. Blir fint inför helgen.

 

Eftersom jag cyklade till mormor efteråt så han jag inte med vare sig stegräknaren eller min dator som skulle hämtas, kanske hinner jag i morgon annars blir det på lördag. Dessvärre är det så att jag kan inte komma ut på någon riktig motionsrunda förrän på tisdag, mannen är upplåst utav jouren på brandkåren och grabben kan inte vara själv OM det går ett larm, så jag får stanna hemma eller ordna med barnvakt.

 

Maken kom hem med den nya sängen i dag och nu står den hopmonterad i nya sovrummet. Elektrikern har inte kommit än så vi kan inte flytta in men det gör inte så mycket eftersom jag inte fått till det med rullgardin.

Har i kväll sett ett program om övervikt och ofrivilligbarnlöshet/graviditet och då blir det så påtagligt att vi väntar på barn nr 2 sedan 2005. Det kallar jag för graviditet, inte 9 månader med ett slutdatum på + - två veckor.

Hoppas BV snart kommer hem med positiva besked.

Av mamman - 17 januari 2008 10:29

Precis som i går har jag varit ute på 1 timmes runda. Först tänkte jag ta en mindre runda för jag kände mig inte riktigt i form men när jag hade gått en bit tyckte jag att jag kunde lika gärna gå den längre rundan när jag nu tagit på mig kläderna och kommit i väg. Skönt att det blev av.

 

Jag är lite sur på mig själv för min tanke var att jag skulle köpa stegräknaren i går när jag lämnade in datorn och tittade på gardin tyger, fast någonstans på vägen blev det en minneslucka. Får se som jag i dag har lite lättare för att komma ihåg att jag skall köpa den. Ska nämligen till en möbelaffär som även har ett stor urval av rullgardiner och gardintyger.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards