Alla inlägg den 9 januari 2008

Av mamman - 9 januari 2008 12:45

Jag har lyckats få tag på vår socialsekreterare som har hand om vårt medgivande inför barn nr 2, det var även hon som hjälpte oss att få vår son. Hon är en upptagen kvinna tydligen, bara upptaget i telefonen när man ringer, tur jag har direktnumret och slipper gå via kommunens växel hela tiden.

 

Väntar ni fortfarande barnbesked, var hennes kommentar när jag presenterat mig. Japp och det i alla fall ett år till, tror jag.

 

Vi lyckades hitta en tid för samtal om inte så lång tid, faktiskt redan den 30 januari på morgonen. Har helt glömt och fråga om grabben skall med men det tror jag inte. Däremot skall hon antagligen ha in läkarintyg om oss och det betyder ytterligare kostnader och tider som skall passas. Vi har ju varit under hennes ”vingar” sedan början av 2000 talet och våra läkarintyg är ju alltid fin fina. Hon skulle i alla fall återkomma om hon behövde några, så vi får se.

 

Har även beställt tygprover från Jotex, kommer inom två veckor fick jag reda på - det är för lång tid enligt mig som vill ha dem i morgon. Försöker få till vårt nya sovrum som vi har byggt till huset, men det får jag skriva om vid ett annat tillfälle.

Av mamman - 9 januari 2008 10:08

Ja ha då sitter jag här igen efter att ha lämnat min guldklimp på sitt älskade dagis igen. Har fixat lite med inställningarna i datorn efter batteribytet i går som blev lyckat. Läst några mail som kommit under går kvällen.

 

I går ja. Huvudverken tilltog allt eftersom det blev kväll, men jag vet inte varför för det blev inget oväder. Trots allt hann jag med det jag skulle, förutom att stryka tvätt. När jag hämtat grabben från dagis och vi hade myst och fixat en fika åt oss var grabben helt färdig. Tror jag det, första dagen på dagis efter flera veckor hemma, det är en hel del energi som går åt till alla nygamla intryck och all information från ledigheten som skall överlämnas till både kompisar och fröknar, samt all ledighets information från kompisarna och fröknarna till honom. Klart han var trött och helst av allt ville mysa i soffan och titta på en film, men det var helt OK om jag ville putsa våra vardagsrums fönster. När det var gjort och jag stod med maten på spisen då var det kört, fy vad jag hade ont i huvudet. Mannen fick själv åka till affären och veckohandla medan jag kröp ner under en filt i sängen och en Ipren. Jag fick flytta mig till grabbens rum och ligga i hans säng så han kunde leka, just nu klarar han inte av att vi inte är där han är. Troligen ligger det i åldern, 5 år gammal och betydligt mera medveten om ALLT än bara för ett år sen. Spöken, monster, skuggor, ljud och mycket annat gör att han inte kan vara själv. En period och bara att ta är min tanke. I alla fall så kunde jag ligga där i hans växa säng och bli lite ompysslad för han förvandlade sig själv till en doktor. Så småningom blev även huvudvärken också betydligt bättre – en bra doktor som jag kan rekommendera :-)

 

Har ännu inte riktigt bestämt mig för vad mina timmar i dag skall innehålla men jag har en hel del som skall göras och behöver göras men också massor som jag önskar mig lite tid till att få göra. Först lite måste i alla fall.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards