Alla inlägg den 28 januari 2008

Av mamman - 28 januari 2008 12:17

Är det någon utav er som själva bloggar på Bloggagratis.se som kan ge mig en bra förklaring på vad det är jag ser under Statistik & inställningar vidare visa inloggningar?

 

Vad menas med: här ser du tidpunkter och IP-nummer för inloggningar som har gjort med din användare.

 

Är det när jag varit inloggad och tittat runt bland andra bloggar eller?

 Tacksam för svar
Av mamman - 28 januari 2008 12:09

Tillsammans med mormor åkte vi till en stor affär som säljer tyger, sängkläder, kuddar, täcken mm och skulle fynda då de hade rea. Lika tumhänta som vi kom gick vi därifrån.

 

Åkte vidare till en EM möbelaffär och tittade runt lite. Tanken var att försöka hitta lampor till sovrummet, fönsterlampa, sänglampor, taklampa. Jo då vi hittade. Fönsterlampan 990:-, sänglampa 7##:- (är osäker på hur mycket mera än 700:-) var, vi skall alltså ha 2 st och så då taklampan på ca 1500:-. Som hittat. Nja vi funderar ett tag till men attan vad finna de var :-(

 

Vi åkte hem och tröstade oss med vars en fastlagsbulle.

 Eftermiddagen ägnade vi åt att riva ut gamla klädkammardörren och öppna upp i väggen ut till vardagsrummet och sätta in den där. När det var klart såg det ut som om den dörren suttit där alltid. Nu återstår att riva den gamla väggen mellan klädkammaren och gamla sovrummet så har vi fått två arbetsrum.
Av mamman - 28 januari 2008 12:06

Lördagen flyttade vi allt (utom den gamla sängstommen) från gamla sovrummet till nya sovrummet och därmed är det nu vårt sovrum. Det känns lite ovant att sova där, inte så mörkt (inga rullgardiner uppe ännu), dovare ljud och mannen på fel sida. Dessutom är det ett rörigt intryck från kläderna, skjut dörrarna kommer inte förrän i slutet av februari och vi har inte fått de nya sängkläderna, de gamla passar inte alls in. Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge………..eller?

 

Vi har även ställt in soffa, bord och tv i gamla sovrummet för att vi skall kunna härja fritt i vardagsrummet med rivning, bygge, spackling, målning, tapetsering, golvläggning och mycket annat. Det blev ett litet, litet kryp in och känns inte alls bra men nu har vi åtminstone en plats att dra oss tillbaka för mys och kraft hämtning mellan de olika momenten.

 

Grabben har i vardagsrummet fått ett 40 kvm stort lekrum och trivs att busa runt där, så länge som inga nya tapeter eller nytt golv är på plats fungerar det ypperligt.  

Av mamman - 28 januari 2008 12:04

Fredagen ägnade vi åt tapet fundering med hjälp utav kompisar och tror att jag kommit fram till något som kan bli bra.

 

En stor fondvägg med stora rutor på och en mindre vägg som hämtar upp mycket från fondväggen och där jag skall fixa till någon häftig lampa. Jag har sett en lampa i Ellos katalogen som vi skulle kunna ta, men när vi var i en EM möbelaffär nu helgen så sålde de ett klädträd med belysning bakom och detta gav mig idén till att själv eventuellt bygga vår lampa i ek då detta är ett genomgående tema i vårt hem. Några ”ord” och en växt kan bli super på den ”lilla fondväggen”.  Resterande väggar får en betydligt ljusare tapet och sen kommer pricken över I:ett, jag får min bård.

 

Tack för hjälpen.

Av mamman - 28 januari 2008 12:02

Dessvärre fick jag inget lugnande mail tillbaka från BV om vår väntetid innan vi kan förvänta oss bb med anledning till att vi valt kön. MEN det stod ju ändå något för oss kanske positivt i månadsbrevet vi fick med den dåliga informationen.

 

Taiwan vill ha lite mera information om vissa saker från oss svenska adoptanter och det ger ju oss en möjlighet att förändra redan nersända handlingar, som då kan bli mera fördelaktiga i framtida val från de biologiska mammorna än vad dagens handlingar kanske är.

 

Jag får försöka sätta min tilltro till just detta och sen rikta in mig på att väntan kommer att bli längre än jag för en månad sedan trodde.

 

På grund av detta har vi även valt att åka till värmen en vecka. Jag längtar även om jag inte riktigt är överens med mig själv om det var rätt gjort eller inte, då vi har mycket kvar att göra här hemma innan det är färdigt och det är ganska dyra saker som händer. Åt andra sidan så finns det kvar när vi kommer hem och vi kan fortsätta där vi slutade men i en långsammare takt för att pengarna skall hinna komma in igen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards