Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av mamman - 8 augusti 2008 13:36

Jo jag tackar. Helt underbart. Så kul.

 

Det var en fröjd att gå in på Internetbanken i dag och fixa bland kontona efter shoppingen häromdagen. Jag har fått skatteåterbäring med över 8000 kr.

 

Dessutom har vi fått tillbaka de 2000kr som vi fick deponera för att göra alla uppföljningsrapporterna till storebrors ursprungsland.

 

Ni förstår att siffrorna bara rasslade till när jag tittade på kontot. 10 000kronor så där på ett par dagar. Super gööööt. Nu kan jag verkligen se ett kök framför mig. Det kommer att bli av. Helt säkert. Om jag nu bara tycker om Noblessas kök.


Av mamman - 8 augusti 2008 10:21

Jag måste då säga att dagens datum är lite häftigt att skriva.

Av mamman - 8 augusti 2008 10:17

Jo så är det nog. Vi är på gång. En del handlingar är skrivna och insända. De är stämplade och bedömda. Bara för att vi skulle göra om allt, skriva mera detaljerat om varför just vi.

 

Nu är det semester även där och det tar lite tid till. Sen skall socialen få tid att skriva sitt och lämna in.

 

Beslutet kommer väl lagom med Jultomten. Hoppas bara att allt går vår väg.

Av mamman - 8 augusti 2008 10:10

I morse ställde jag mig på vågen. Jag tror bestämt att den, alltså vågen, har gått i sönder. Den visade några siffror som inte är acceptabla i min värld.

 

Ush! fy vad hemskt. Jag vill inte.

 

+5kg i sommar eller efter Litens intågande i familjen. Får man skylla på Liten. Nä jag vet att det ligger i att jag inte gått så mycket som jag borde och ätit alldeles för mycket. Att bli mamman gick så himla fort (när det väl hände) att jag inte han med och att sen komma in i allt tog och tar tid, så jag vet att jag inte har orkat eller ens velat prioritera mina motionsrunder. Jag tycker faktiskt inte det är speciellt kul att GÅ med vagnen eller rättare sagt jag vill ha MP3 spelarens lurar i öronen och gå i min egen takt, lite raskt så jag blir svettig när jag motionerar. Sommaren har ju bjudit på en del grillning med goda såser och efterrätter samt godis som avslutning.

Ovido - Quiz & Flashcards