Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av mamman - 15 augusti 2008 16:10

….dagstidningen och jag ångrar mig redan. Jag ser dessa otroliga tidnings högar framför mig. Vart nummer innehåller hundra delar. Ingen annan än jag som plockar undan dem.

 

Jo jag svarade på en prenumeration 3månader för 199kr. Jag tycker det är för dyrt med helårsprenumeration på över 2000kr eftersom vi oftast inte hinner läsa den ordentligt.

Av mamman - 15 augusti 2008 13:00

I dag slutar ett kapitel i mitt och grabbens liv. Grabben har sin sista dag på dagis i dag. På måndag börjar han i skolan, eller i förskolan, F-klass heter det visst. Han har blivet stor.

 

Det känns lite märkligt. Han flyttar till nya lokaler, till nya fröknar, till nya kompisar och dagarna kommer att se väldigt annorlunda ut från och med nu. Är det nu man skall uppmärksamma honom i att ha blivet stor och börja skolan? Han börjar ju faktiskt bara förskolan. Om ett år börjar han i första klassen och då är det ju skolan. Men han kommer att gå kvar i samma lokaler, då som nu de nya, han kommer att ha samma lärare, han kommer att ha kvar sina kompisar och dagarna kommer inte att vara så mycket annorlunda mot att gå i F-klassen. Är det då man skall uppmärksamma honom om att han börjat skolan?

 

Jag är ganska villrådig och har glömt prata med andra föräldrar i samma situation.

Av mamman - 15 augusti 2008 12:52

Jo vädret blev ju fint i gårkväll och jag hittade massor med energi och motivation för att ta på mig träningskläder och bege mig ut. Jag gick min vanliga runda som jag vet ger mig mina 5 000 steg men tycket att jag ville ha flera eftersom jag endast varit hemma under dagen. Jag fortsatte gå men ökade tempot en del och det märktes. När jag gått ytterligare 3 000 steg kändes det ordentligt i hela kroppen och duschen var ett måste och väldigt skönt. 

I dag har liten och jag varit ute och trampat så nu ligger jag redan på mina 6 000 steg och får minst 1 000 till när jag hämtar grabben på dagis. Härligt med fint väder.

Ovido - Quiz & Flashcards