Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av mamman - 13 augusti 2008 22:04

Jo så känns det. På lördag blir det av. Alltså vi skall till Noblessa och rita vårt framtida kök. Framför allt få ett pris. Jag är så himla spänd. Det skall bli så kul. Hoppas hoppas det blir av och att vi hittar något som blir super bra. Hoppas sen det blir lite pengar över till ett matrumsbord också. Eller det kanske är för mycket att hoppas på?

 

Jag längtar till lördag.

Av mamman - 13 augusti 2008 15:53

….tycker jag men det tycker inte Kina så här i OS tider.

 

Den flicka (Yang Peiyi) som sjöng så vackert, var inte tillräckligt vacker för att förmedla rätt bild vid OS invigningen. Det var en annan flicka (Lin Miaoke) som fick visa upp sig eftersom hon kunde förmedla den rätta bilden vid invigningen. Enligt dagens tidning METRO.

 

Det är skamlöst Kina. Jag tror att adoptionerna från Kina kommer att öka igen efter OS har avslutats. Kanske inte med en gång men om 5 år är vi tillbaka där vi var för några år sen.


Men det är vad jag tror.



Av mamman - 13 augusti 2008 14:58

I mars och april månad tog jag ut tillfällig föräldrapenning under samanlagt 5 dagar. Nu efter 5 månader kommer utbetalningen. Jag tror försäkringskassan kan lura en hur mycket som helst. Jag är nämligen super dålig på att hålla koll på dem och deras utbetalningar. 

Vilken tur jag inte är en ensamstående lågavlönad mamma.

Ovido - Quiz & Flashcards