Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Grabbens rum

Av mamman - 26 augusti 2008 14:44

Grabbens rum är nu färdig, så när som på en hylla och jag är så stolt över både mig själv och mannen. Mannen har ju gjort ett fantastiskt jobb som vanligt och tillsammans med mina idéer har det blivet super fint. Många beröm från de som sett rummet. 


Taket har fått ny fin vit färg och så även taklisterna. Tre av fyra väggar har fått en något vit/beige aktig färg, kallas för Brie i Nordsjös kollektion av deras vita nyanser. Den fjärde och sista väggen, den man ser rakt fram när man stiger in i rummet har fått en Spindelmannen blå färg. Maken tog spindelmannen gardinen med sig till färgaffären och fick blandat en mörkare ton blå. När vi öppnade färgburken höll jag på att trilla baklänges, vilken gräslig färg, men efter två strykningar så är den super duper häftig. I den ena hörnan mitt emot fondväggen blev det lite mycket vitt för vår smak, så vi valde att ca 30 cm ut från väggen göra en 30 cm bred rand som går från taket till golvet med samma blåa färg som fondväggen. Det blev en häftig detalj i rummet. Golvet har fått samma Smoked Oak från Alloc som resten av huset har fått eller kommer att få.

 

I Julas fick han ett vitt skrivbord, nu har han fått en stor och hög säng, samt ett klädesskåp, allt i vitt. Tidigare hade vi en växa säng och det var ett rent h… när man skulle läsa saga, mysa en stund vid sänggång eller när han vaknade mitt i natten efter en mardröm och inte ville ligga själv. Aldrig mera en växa säng. Nu försvinner nästan alla leksakerna i skåpen och lådorna under sängen, helt fantastiskt.

  

Garderoben är i fullhöjd 240 cm, 50 cm bred och bara 40 cm djup * 2 st. Var lite orolig för att det både skulle bli för stort/högt inne på ett barn rum och att vi inte skulle få plats med allt som skulle hängas, då det hänger på tvären i ett sådant skåp. Men så bra det blev, en riktigt bra lösning för både kläder och förvaring av leksaker.

 

Några förnyade gamla hyllor till böcker över sängen och några till förvaring ovanför skrivbordet. Nu väntar vi bara på att IKEA skall få in en speciell hyllserie Antonius, som varit slut och försenat en längre tid, med långa väggskenor och konsoler där var hylla kan anpassas efter diverse leksaker som skall sparas så som de är, tex uppbyggda Lego kreationer mm.

 

Trots att det blev höga protester tidigt i sommar angående detta Spindelmannen rum så är grabben super nöjd med hur det blev.

 

- Jag har det finaste rummet av alla mina kompisar, sa han när det var färdigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamman - 3 maj 2010 13:06

Ja så tog jag mig in på denna bloggen igen och trott om du vill men faktum är att det finns en del som är här inne o kikar lite då o då, trotts att jag inte skriver något längre i denna bloggen   Vill du läsa om mig, min vardag och min väg till m...

Av mamman - 12 november 2009 12:08

Det är fantastiskt att se.....nästan var dag den här månaden har det varit 10 och flera besökare. Det fantastiska är att så många återkommer trotts att jag inte bloggar på denna adressen mera.   Jag hoppas ni alla hittar till min nuvarande adress...

Av mamman - 14 september 2009 09:51

Jag fortsätter att fundera på om jag skall komma tillbaka till gamla bloggagratis. Har ju inte känt mig riktigt hemma på wordpress sedan jag flyttade. Tankarna går nu till om jag skall förändra mig till en blogg med enbart text och inga bilder. Genom...

Av mamman - 13 september 2009 18:41

Som vanligt är jag snabb på att dömma. De låsta inläggen låser sig ganska så snabbt igen. Kanske redan efter att jag loggat ut från bloggplatsen. Det var ju bra. ...

Sur

Av mamman - 11 september 2009 11:34

Blir lite sur när jag testar lösenordsskyddet. När jag en gång har låst upp lösenordsskyddet är det upplåst när jag nästa gång går in på min sida. Jag kan inte se att det är ett låst inlägg när jag en gång har öppnat det. När nästa låsta inlägg ska...

Ovido - Quiz & Flashcards