Alla inlägg den 20 januari 2009

Av mamman - 20 januari 2009 13:23

I november var maken hemma på de såkallade  pappadagarna. Omgående sände vi i väg begäran om ersättning för de 10 pappadagarna till försäkringskassan. Nu har vi väntat och väntant, inga pengar har kommit. I går kom det med post att de måste ha mera information utav oss för att kunna betala ut pengarna.

 

Att det skall ta sådan fruktansvärd tid för dem att handlägga saker på försäkringskassan.

Av mamman - 20 januari 2009 13:15

Liten låg på golvet under sitt babygym och påkallade min uppmärksamhet. Jag satte mig ner. Stoppade näsan bakom Litens ena öra. Pussade Liten. Försökte pussa Liten under dubbelhakan. Liten mös, Litens ögon blev små. På andetagen hörde jag att Lite tyckte detta var mysigt med mamma så nära. Snart visade Liten med ögon gnugg att Liten var trött och vi gick in i stora sängen. Med vars en filt om oss, låg vi där och tittade på händerna, vände dem i luften för att riktigt kunna studera dem. Vi tittade på filtarnas mönster och sömmar. Det blev mera ögongnugg och jag drog Liten intill mig. Där låg vi med våra näsor mot varandra, tittandes på varandra tills Liten inte orkade hålla ögonen öppna. Det tog nog inte lång tid innan jag också somnade.

 

Det tar mycket energi att vara så här förälskad. Jo jag är förälskad.  Dessutom gör det ont. Att kärleken kunde vara så här stark visste jag inte. Det är så svårt att låta någon annan ta hand om Liten, även att släppa Liten till pappa är svårt. Men jag måste ju. För si så där 100 år sedan önskade jag en liten över allt annat. Mitt liv stannade. Jag hade inget att leva för. Inte ens för mig själv. Det gjorde ont att se andra, med sina små, när jag inte fick min. Jag kunde ha gjort precis vad som för att få en egen liten och jag gjorde mycket. På vägen fram blev vi lyckligtvis stoppade i en hel del, det hade blivet vårt fall annars. Jag är tacksam i dag. När storebror kom, visste jag klart inga gränser på kärleken. Vilken lycka att få åka i väg och hämta hem honom. Det var så övermäktigt allt annat. Så stort. Så fantastiskt. Att sen ha fått ta emot Liten, är ännu en högre dimension utav det underbara, det fantastiska. Helt annorlunda.

Ovido - Quiz & Flashcards