Alla inlägg den 26 januari 2009

Av mamman - 26 januari 2009 11:13

Jag beställde sulkyn från Ellos, den som jag visade på bild i mitt inlägg den 8 januari. Nu skall den snart testas ordentligt. Den verkar ok och nu hoppas jag att det verkligen är det också. En enkel och lätt vagn som lätt kan fällas ihop och inte tar så stor plats ibland annat bilen.

Av mamman - 26 januari 2009 11:00

Mitt barndomshem är till salu. Det är iof närmare 20 år sedan min mor sålde huset men nu är det tillsalu igen. Andra gången efter att hon har sålt det, vad vi vet.  


Via Hemnet (inte till huset) kan jag komma innanför dörren till huset och det är roligt att se vad som är kvar från tiden då jag själv bodde där. Mycket är sig likt som, vissa tapeter, golv, båda badrum, köksluckor och kakel över diskbänken. En del är förändrat och ser lite roligt ut, som en fönsterdörr ut till grovköket (skulle då inte jag välja – fönster alltså).

 

Lite nostalgisk blir man allt när man tittar.

 

Vad som också är lite häftigt är att det i staden där vi bor nu, som är en annan än där mitt barndoms hus står, finns lika dana hus och i ett sådant bor barnens ena kusin par. Jämför man dessa båda husen är de otroligt lika men det finns en del förändringar så som storlek på tex fönster mm. Inte allt till det bättre men mycket har sina fördelar. Lite speciellt att komma hem till dem.

Av mamman - 26 januari 2009 11:00

Lagom till när jag skulle vända ner huvudet i soffan och vila mig en stund så fick Liten en hostattack och Litens sömn var över……..därmed även min.

Av mamman - 26 januari 2009 10:46

Alla mina Jul gardiner, Jul filtar, Jul kuddar, ett antal handdukar och dukar har jag paketerat i vakuum förpackning. Så bra det blev och så lite plats det tar. Nästa år kommer det roliga…..att se hur det ser ut när vi plockar fram det……skrynkligt eller?

Av mamman - 26 januari 2009 10:30

Usch, det har varit jobbigt i natt. Först kunde jag inte somna. Jag låg och vände och vred mig ganska länge. Under tidig kväll hade jag legat i soffan och tittat på film, Djungelboken, men grabben, han tittade och jag vilade ögonen. Det var nog därför som jag inte kunde somna. Dessutom låg jag och lyssnade på Litens och makens andetag och snarkande. 


Klockan 01.50 började grabben hosta något så fruktansvärt att det var bara att gå upp. Vatten, medicin och lite högläge samt mamma som sängkompis fick honom att somna om – men först efter 1,5 timme. Själv ingen möjlighet till sömn.

 

När jag sen kom in i min egen säng helt färdig och väl kunde somna började Liten gny. Det var nappen och lat som man är är det lättare att kalla på mammas uppmärksamhet än att själv leta efter en av de 3 napparna som finns i sängen – bortskämd. Några gånger skulle detta upprepa sig tills det var dags att klockan 06.00 gå upp och fixa vällingflaskan, byta blöjan och ge näs droppar. Under tiden ringde makens väckarklocka och han går upp och fixar frukost.

 

Nu har Liten fått förmiddagsgröt och sover så gott. Grabben tittar på film, hemma från skolan med feber och jag skall lägga mig i soffan och vila tills Liten vaknar.


Hoppas det blir en stund.

Ovido - Quiz & Flashcards