Alla inlägg den 25 januari 2009

Av mamman - 25 januari 2009 22:49

Nu har jag nästan hela dagen, med avbräck för vård av barn och matlagning mm, fixat årets ekonomi. Budgeten är så gott som klar och det ser lovande ut. Inte så stor höjning mot förra året, trotts ett barn till i familjen. Många poster som kunde tass bort, vilket i detta sammanhang är glädjande.


Det som såg lite skrämmande ut var att vi tydligen förbrukat mera energi och vatten, vilket jag måste gå igenom i morgon. Tur man brukar vara ordentlig med att läsa av var månad. Troligen stämmer det men det är bra att kolla av var det har blivet mera använt alternativt dyrare.

 

Nu skall jag gå till sängen för att sova. I morgon är en ny dag och då blir det hemma med två barn eftersom grabben inte är bra, får se hur natten blir.

 

God natt.

Av mamman - 25 januari 2009 14:11

Har hört om nyheter för bloggen och enligt min informatör borde det hända saker här denna vecka. Vi får väl se om jag har fått rätt information.

Av mamman - 25 januari 2009 13:38

I barnens del utav huset återstod i går morse endast en sak till att renovera, sen skulle allt vara klart. Det var dörrarna, 4 stycken som skulle målas, 8 st dörr sidor. Dörrkarmarna blev målade innan väven kom på plats på väggarna, så de var klara. Maken ville tvunget måla dörrarna i går och jag tyckte det var otroligt onödigt.


Maken har jobbat mycket den senaste tiden med renoveringen och vissa saker kan faktiskt få lov att vänta lite så att han kunde få lov att vila en del. Det som var den stora orsaken till varför jag tycker det var onödigt att måla dörrarna, var den att Liten i Julklapp fått en Gåstol och den repar en del där Liten tar sig fram.


 


Bilden har jag hämtat från Babyproffsen. Litens stol är inte med grönt utan med grått tyg i ryggen.


Kjolen på stolen kommer hela tiden emot väggarna och det repar en del. Finns det en golv list tar denna emot bra och det syns inte några repor men dörrarna är känsliga, det finns liksom inget skydd. Liten kommer troligen bara att använda denna gåstol någon månad till, så under sommaren skulle vi kunna måla dörrarna i stället. Det är ju inte så länge. Dessutom har ju grabben ont i halsen och jag misstänker att färg kan reta halsen ytterligare en del.

 

Fast hur jag än försökte så ville maken vara färdig även i den delen av huset. Jag måste ju samtidigt erkänna att jag förstår honom men jag kommer även att skratt åt honom när Liten sätter första repan i en av dörrarna.


Lite skadeglädje.

Ovido - Quiz & Flashcards