Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Har precis pratat med min mor i telefonen

Av mamman - 27 januari 2009 10:58

Tänk att hon aldrig ger sig. Ibland blir jag bara så förbannad att hon inte bara låter mig få sköta mitt själv. Hon undrade hur det var med barnen med tanke på våra sjukdomar, det var ju snällt och jag berättade om nattens bravader.

 

Helt plötsligt får Liten för lite mat utav mig, enligt henne. Liten skall väckas kl 22.00 för att få ytterliggare en flaska välling. Det är alldeles för länge för Liten mellan kl 19.00 till kl 06.00 när Liten vaknar på morgonen. Gaaa. Att jag har diskuterat Litens mat rutiner med BVC, som förstagångs mamma till en liten frågar man om mycket, och att de tycker att jag fixar det perfekt, tar hon ingen notis till. Det viktiga är, enligt min mening, att kolla vad Liten vill, vill Liten ha mer eller är Liten nöjd. Att Liten i natt ville ha mera mat var inte så konstigt, då Liten var för trött när jag serverade Liten sin kvällsflaska. När Liten mår bra och jag serverar Liten flaskan i tid, sover Liten ända tills morgonen utan problem. Varför skall jag då väcka Liten för att ge en flaska som Liten inte ens ber om??? GRRRRR

 

Helt plötsligt har hon invändningar mot att jag ännu inte gått till docktorn med grabben, för hostan och feberns skull. Men Herre Gud tänk om alla sprang med sina barn till läkarna under de första dagarna utav en förkylning. Läkarna skulle inte göra annat än att ta emot förkylda barn. Ingen annan, för någon annan åkomma, skulle få tid till läkarna. En förkylning tar ett par dagar, det får man räkan med och först där efter är det läge att ta kontakt med läkarna. Visst om barnet visar på värre mående får man klart uppsöka läkare tidigare men är det inte värre än så….

 

Grrrr jag blir så lack när hon ideligen skall lägga sig i och alltid ge ”goda råd” som jag inte bett om. När skall hon lära sig?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamman - 3 maj 2010 13:06

Ja så tog jag mig in på denna bloggen igen och trott om du vill men faktum är att det finns en del som är här inne o kikar lite då o då, trotts att jag inte skriver något längre i denna bloggen   Vill du läsa om mig, min vardag och min väg till m...

Av mamman - 12 november 2009 12:08

Det är fantastiskt att se.....nästan var dag den här månaden har det varit 10 och flera besökare. Det fantastiska är att så många återkommer trotts att jag inte bloggar på denna adressen mera.   Jag hoppas ni alla hittar till min nuvarande adress...

Av mamman - 14 september 2009 09:51

Jag fortsätter att fundera på om jag skall komma tillbaka till gamla bloggagratis. Har ju inte känt mig riktigt hemma på wordpress sedan jag flyttade. Tankarna går nu till om jag skall förändra mig till en blogg med enbart text och inga bilder. Genom...

Av mamman - 13 september 2009 18:41

Som vanligt är jag snabb på att dömma. De låsta inläggen låser sig ganska så snabbt igen. Kanske redan efter att jag loggat ut från bloggplatsen. Det var ju bra. ...

Sur

Av mamman - 11 september 2009 11:34

Blir lite sur när jag testar lösenordsskyddet. När jag en gång har låst upp lösenordsskyddet är det upplåst när jag nästa gång går in på min sida. Jag kan inte se att det är ett låst inlägg när jag en gång har öppnat det. När nästa låsta inlägg ska...

Ovido - Quiz & Flashcards