Alla inlägg under februari 2009

Av mamman - 11 februari 2009 13:18

För en liten stund sen blev jag utskälld utav Liten. Jisses vilket liv det blev på Liten. Liten hade fått sin middag och en kiwi till efterrätt och jag tyckte att det var min tur att äta min mat. Det blev rester från frysen. När mikron plingade sken Liten upp som en sol i hela ansiktet. När jag började äta från MIN mat så började Liten o skälla ut mig efter noter. Vilket tillskrynklat ansiktsutryck Liten fick. Jag kunde ju inget annat göra än att bjuda Liten på min mat. Vilket hallå det blev på en sådan liten parvel, så arg man kan bli.

Av mamman - 11 februari 2009 10:40

Grabben är adopterad sedan några år tillbaka, hans adoption finns inte med i bloggen. Bloggen började jag skriva på när vi väntade på barn nr 2 som slutade med en svensk adoption – Liten. I bloggen har jag valt att vara väldigt anonym och jag hoppas att jag har lyckats att inte avslöja mig för mycket. Jag hoppas på att Bloggagratis.se skall erbjuda oss att lösenordskydda våra inlägg, vilket jag fått bekräftat via e-post att de skall men det skulle varit lanserat redan så jag vet inte om det blir eller inte, iaf så kommer jag där att vara lite mera öppen.

Av mamman - 11 februari 2009 10:34

I går orkade jag absolut ingenting och i dag har jag redan fått gjort en hel del. Fast just nu är jag ordentligt sur och irriterad, det är min dator som jäklas med mig. Jag vet att det dröjer ett tag att starta och få i gång internet, så när jag startat datorn satte jag i gång strykjärnet. Medan datorn vaknade till liv, tog emot säkerhetsuppdateringar och kopplade upp Windows Explorer så han jag med att stryka en del tvätt, irriterande när det tar tid. 


Var min energi kommer ifrån har jag inte den minsta aningen om, den bara finns där i dag. Kanske kan det ha med snön att göra som kom i natt, ca 10cm och den snöar fortfarande små små söta flingor som yr ner. Jag tycker det är härligt med snö men tyvärr så är det för varmt så det mesta kommer snart att vara borta. Spåren från bilarna talar sitt tydliga språk.

 

Liten står utomhus under tak och sover, förhoppningsvis en stund till, för nu skall jag ta tag i stryk tvätten. Jag har alldeles för mycket att göra för sätta mig ner och skriva om vår mysiga vecka, men det kommer jag lovar.

Av mamman - 10 februari 2009 11:53

I dag är det värre än nånsin. Har inte fått sova i natt eftersom Liten också är helt off och har vaknat flera gånger i natt. Den gamla sura disktrasan är fortfarande en bra liknelse. Det blev ingen dusch i går kväll, jag somnade två timmar i soffa, helt utslagen. I dag måste jag in i duschen och det innan jag skall hämta grabben från skolan OM jag nu hämtar honom, tror jag ringer dit och ber dem skicka hem honom. Tur vi bor så nära.


Har fått ringa min frisör och avboka dagens klippning och färgning. Tror inte jag skulle orka ta mig bort till henne ens. Har fått en ny tid på tisdag nästa vecka.

Av mamman - 9 februari 2009 16:17

I dag känner jag mig som en gammal disktrasa. Mina förhoppningar är att jag inte luktar lika surt som en sådan, den dagliga duschen skulle dock behövas men blir nog inte av. Jag orkar inte. Får se om jag orkar med att fixa mat till familjen. 

Förkylningen är tillbaka. Jag är seg i näsa och hals, inget som går att få ut. Huvudet värker. Feber och frossa. Undra hur länge detta skall hålla på.

 

Min mor var på läkarcentralen och fick veta att hon har bihåleinflammation. Kan det vara något liknande jag har tro?

 

Jag har inte tid att vara sjuk och orkeslös, har för mycket att göra, förutom det dagliga arbetet med att få familjeskeppet att fungera. Två gamla byråar till Litens kläder skall betsas vita, lika så en kista till Litens leksaker, Litens rum skall tömmas och sorteras på det sista som inte skall vara där. Ett skåp med vitrin som vi lånat i många år från mormor skall säljas då varken hon eller vi vill ha skåpet mera. Min planering utav Litens rum möbelmässigt kommer inte att fungera, så jag måste tänka om.

 

Försöka få till gardinerna, de också i Litens rum, vet i katten hur jag skall få till det. Ett vanligt 130*130 fönster med blomsterbräda och så har jag köpt såååå fina panellängder. Det ser inte klokt ut så som jag nu har hängt det och funderar skarpt på att kapa dem till blomsterbrädan, fast så skall väl inte panellängder hänga. Ja ja det blir i framtiden.

Av mamman - 8 februari 2009 22:34

Lite grann så där på skoj har jag lagt till en länk till Charlott Perrellis Officiella blogg.


Bilderna på henne talar om en väldigt small tjej och jag undrar om hon verkligen mår så bra....???

Av mamman - 8 februari 2009 18:57

Dagen har kantats utav städ. Grabbens rum har blivit sanerat. Vilka dammråttor. Ena väggen i rummet är klädd med hyllor (elfa systemet) och på dessa hyllor finns allt mellan himmel och jord, kanske mest bilar och hopbyggda lego prylar. Dessa hyllor har inte sett en dammtrasa på väldigt länge, såg det ut som. Det var alltså nödvändigt. Andra små hyllor med böcker, diverse prydnads (dopgåvor) hylla, cd- och diverse hylla fick också en omgång med dammtrasan. Det sorterades och kastades en del. Bra med städ dagar då det kan kastas sådant som mamma och pappa tycker är skräp. Grabben tyckte inte det var roligt, kanske för att mamma är för petig och inte tillåter sexåring själv städa, hon vill att det blir rent och ordentligt och färdigt på en dag, vilket han inte hade klarat själv. Han älskar att sitta och pilla på sina saker, fundera om det skall sparas, kastas eller ges bort. Under tiden blir jag vansinnig. Och hela tiden frågar han om han NU får leka med kompisen som ringde på förmiddagen.

 

Ja just det, så har vi ju då firat lite också. God mat som blev som önskat, puh vilken tur jag hade där. Tårtan är färdig och kaffet håller på att rinna ner i kannan. Liten ligger i sängen och håller på att somna, har inte kommit in i hemma rutinerna ännu men det kommer. I morse somnade Liten om igen efter tidiga frukost flaskan och vi sov hela familjen till klockan 10,00 – det är lyx enligt mig. Jag är såååå glad för mina fogliga barn :-)

 

Nu är kaffet klart och jag skall gå till maken och grabben i soffan och mummsa……….banantårta med chokladsås och strössel mmmmm.

Av mamman - 7 februari 2009 23:30

Jag är färdig med ekonomi kontrollen och är på väg in i sängen, eller nästan i alla fall.


Så kom jag tänka på att vi har anleding nu vid denna tid på året att fira lite i vår lilla familj. Det skall vi göra i morgon. Någon har beställt speciell mat - får se om jag kan leverera den och så skall det bli tårta - en halv eftersom vi inte är så många.


Det blir nog en mysig dag i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards