Alla inlägg under februari 2009

Av mamman - 7 februari 2009 22:33

Innan vi åket på äventyret fick vi hem vår utredning som legat hos BFA vilande sedan vi blev godkända för barn nr 2 i januari 2006 och med den en hälsning om Lycka till i framtiden. Vi har alltså valt att inte köa längre i BFA.

 

Jag måste ärligt erkänna att det hög i hjärtat när jag läste raderna om att de nu tagit bort oss från deras register och att vi inte längre har vår köplats. Det är över. Det är finito. Det blir inte ett tredje barn. Vi får inte lära känna fler små individer som skall komma att bli våra egna små. Vi får inte göra fler helt underbara resor till nya små. Vi får inte längre vänta och längta efter en ny liten familjemedlem.

 

Jag har funderat en del på om det var rätt eller om vi skulle ha väntat ett tag till med beslutet, men förnuftsmässigt är det rätt, vi skall räcka till, till de två barnen vi redan har, de är de viktigaste i mitt liv och måste så vara.

 

Nu måste jag bara släppa det.

Av mamman - 7 februari 2009 22:20

Kusin M:s kalas är över för denna gång. Vi blev bjudna på både mat och tårta…mmm farligt gott.

 

Jag har suttit med den lilla datorn i knäet sen vi kom hem, tittat på melodifestivalen samt sappat över till MR Bean (stavar han sig så?) och uppdaterat mig en del på bloggarna jag brukar besöka och det har hänt en del, dock inget riktigt jiiiiiippi. Det hade det däremot gjort bland mina mail. Nya bekantskaper som nyligen fått bb från grabbens födsloland. Alltid lika roligt att höra om.

 

Nu sitter jag som tänkt med Teet bredvid mig och skriver lite. Det blir dock ingen uppdatering från familjens äventyr, jag är för trött. Skall snabbt in och kolla av ekonomin och räkningarna som betalades under de sista dagarna i Januari.

 

Återkommer en annan dag.

Av mamman - 7 februari 2009 22:13

Lisa har kommenterat i min blogg. Hon är lite nyfiken på vem jag är. Själv undrar jag lite….hur då nyfiken? Vad vill du veta?

Sol

Av mamman - 7 februari 2009 13:29

Är hemma igen efter en vecka med familje äventyr. Nu återstår endast tvätten och lite återställande för att få allt som det var innan vi åkte.


Återkommer med uppdatering så fort tillfälle ges. Liten har börjat krypa så här måste man vara snabb i vändningarna innan saker far ner eller i munnen.


Efter kusinkalaset i dag skall jag sätta mig här vid datorn med en stor kopp The och uppdatera mig på alla bloggar som jag ofta läser, se om något roligt har inträffat. Mailen får jag inte glömma i heller, 34 st på en vecka. Dessutom har medlemstidningen från BFA kommit. Allt är härlig läsning.

 

Jag återkommer alltså…

Ovido - Quiz & Flashcards