Alla inlägg under augusti 2008

Av mamman - 21 augusti 2008 11:26

Japp nu kavlar vi upp ärmarna och tar nya tag när det gäller köket. I morgon åker vi till IKEA. Ritar och sen köper vi. Ja kanske inte köpa i morgon men så fort vi känner att vi har den rätta lösningen på skåpen.

 

Så kom då deras katalog i går i brevlådan och jag blev såld, igen, på fel luckor. Solär har tidigare bara funnits i vit men nu har den kommit i bok. Varför inte i Ek. Kommer säkert om ett år eller så. Men nu finns den inte. Tänk att slippa alla knoppar och handtag. Släta luckor. Snabbt lätt att bara torka av. Vårt golv skall med till Ikea i morgon. I alla fall en planka :-) Jag måste se om det blir helt fel med bok till mitt ek golv.


De har också satsat på lite större köksbord –Bjursta. Jag måste kolla in bordet. Fast jag tror jag vill ha ett robustare bord och tyngre stolar. Men priset var välligt angenämt.
Av mamman - 21 augusti 2008 11:16

Av mamman - 21 augusti 2008 11:09

Känslomässigt börjar det bli super tuft. Det börjar poppa upp starka känslor mer och mer när jag tillbringar min tid med liten. Känslor jag trodde jag skulle kunna hantera, i alla fall tills vi visste hur det skulle bli. Men Amors pilar har träffat mig. Det är så start och det börjar göra ont.


När jag sitter med liten i famnen. Jag ser dessa stora ögon som studerar mig så ingående. Liten som spricker upp i ett leende. Det kommer en massa gurglande ljud från denna super glada bebis. Det gör ont att bli träffad av Litens kärlek. Att samtidigt veta att jag kan förlora allt.

 

Det börjar bli riktigt tuft, att inte veta.

Av mamman - 19 augusti 2008 13:07

I söndags var vi bjudna till en släktig som har en inomhuspool. Eller poolen är snarare i ett uppvärmt uterum. Så härligt det var. Så underbart att se grabben simma och ha det kul. Det är så man skall ha sin pool. Det vill jag ha. Jag bara vill ha det så. Men hur fasen skall man få till det på en vanlig villa tomt på 500 kvm. Det skall fortfarande se bra ut. Hela vår tomt måste ändras tror jag för att få till det. Vill jag det. Har vi råd till det. Skall vi verkligen det.

 

Varför är jag en vanlig svensson utan en massa miljoner på banken?

Av mamman - 19 augusti 2008 13:00

Helgen har inneburit mycket god mat, mycket godis och väldigt lite motion. I fredags fick jag lite frossa, godis frossa. Mmmmm det var gott men så onödigt. Dessutom har jag haft svårt att få till mina promenader.

 

I gårkväll när jag insåg att det enda som fanns att titta på, på tv:n var Cesar Millar, Mannen som kan prata med hundar, bestämde jag mig för att ta en runda. En timme senare var jag mör och hade lyckats komma upp i 8 000 steg. Härligt svettig.

 

Efter en välbehövd dusch tittade jag och maken på http://www.tretti.se/ för att kolla in vitvaror. Sidan skall visst vara bra. Jag vet inte.

Av mamman - 19 augusti 2008 12:45

…att ett kök från Noblessa skall kosta över 250 000kr?

 

Det blir inget Noblessa kök för oss.

Av mamman - 15 augusti 2008 16:10

….dagstidningen och jag ångrar mig redan. Jag ser dessa otroliga tidnings högar framför mig. Vart nummer innehåller hundra delar. Ingen annan än jag som plockar undan dem.

 

Jo jag svarade på en prenumeration 3månader för 199kr. Jag tycker det är för dyrt med helårsprenumeration på över 2000kr eftersom vi oftast inte hinner läsa den ordentligt.

Av mamman - 15 augusti 2008 13:00

I dag slutar ett kapitel i mitt och grabbens liv. Grabben har sin sista dag på dagis i dag. På måndag börjar han i skolan, eller i förskolan, F-klass heter det visst. Han har blivet stor.

 

Det känns lite märkligt. Han flyttar till nya lokaler, till nya fröknar, till nya kompisar och dagarna kommer att se väldigt annorlunda ut från och med nu. Är det nu man skall uppmärksamma honom i att ha blivet stor och börja skolan? Han börjar ju faktiskt bara förskolan. Om ett år börjar han i första klassen och då är det ju skolan. Men han kommer att gå kvar i samma lokaler, då som nu de nya, han kommer att ha samma lärare, han kommer att ha kvar sina kompisar och dagarna kommer inte att vara så mycket annorlunda mot att gå i F-klassen. Är det då man skall uppmärksamma honom om att han börjat skolan?

 

Jag är ganska villrådig och har glömt prata med andra föräldrar i samma situation.

Ovido - Quiz & Flashcards